امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | میزان تزریق مرحله سوم واکسن کرونا در هرمزگان به بیش از ۵۹۰ هزار دُز رسید

میزان تزریق مرحله سوم واکسن کرونا در هرمزگان به بیش از ۵۹۰ هزار دُز رسید

منتشر شده در ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
مرحله سوم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: همچنین میزان واکسن تزریق شده در نوبت دوم نیز یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۲۶ دُز  است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده، بیشترین میزان فوتی های اخیر در میان مبتلایان کرونا، مربوط به کسانی است که واکسن نزده اند و یا اینکه نسبت به تکمیل مراحل واکسن به ویژه دُز سوم اقدام نکردند و از همین رو انجام واکسیناسیون و تکمیل آن از اهمیت بالایی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و یا کاهش درصد مرگ و میر ناشی از آن برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اومیکرون، تصریح کرد: در حال حاضر همه نقاط استان درگیر این سویه بوده که البته در کنار آن شاهد چرخش سویه دلتا نیز هستیم.

وی آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۶ هزارو ۹۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۲۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند که ۷۷ نفر از آنها در شبانه روز گذشته بستری شدند و حال ۱۴ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با اشاره به مرگ سه نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: فوتی های شبانه روز گذشته ۳ مرد ۷۸ تا ۸۶ ساله از شهرستان های بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند که با ثبت این فوتی ها، مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه سویه اومیکرون به شدت کودکان را درگیر می کند، افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در استان در حال انجام است و ما از همه خانواده ها درخواست داریم تا به منظور حفظ جان فرزندانشان نسبت به انجام واکسیناسیون آنها در اسرع وقت اقدام کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات