امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین در خلیج فارس و دریایی عمان

ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین در خلیج فارس و دریایی عمان

منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵
سنگین

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، مهرداد حسن زاده در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب، عنوان کرد: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان از امروز ۳۰ مرداد ماه تا چهارشنبه ۳ شهریورماه تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان هرمزگان با تاکید بر شهرستان های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و پارسیان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و بارش تگرگ و تند باد لحظه ای همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مرتفع استان، بیان کرد: طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل ها رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد موقت جاده ها، برخورد صاعقه، خسارت بر اثر تندباد لحظه ای، کاهش دید افقی و خیزش گرد و خاک در مناطق مرتفع استان وجود دارد.

حسن زاده به وضعیت دریایی استان و وزش باد شدید و مواج شدن دریا اشاره کرد و گفت: همچنین طبق پیش بینی هواشناسی استان از روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه تا چهارشنبه سوم شهریور ماه وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۸ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا محدود ۱۸۰ سانتیمتر در خلیج فارس و دریای عمان را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: طی روزهای یاد شده شاهد مواج شدن دریا، اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی، آسیب به تورهای صیادی در دریای عمان، تنگه هرمز، جزایر خلیج فارس با تاکید بر جاسک، سیریک، بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک، بندر خمیر و بندرلنگه، خواهیم بود.

وی از ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین به دلیل مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به مواج شدن دریا از مردم استان تقاضا می شود تا از تردد دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین خودداری کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6642

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *