امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | معاون هواشناسی هرمزگان: مه صبحگاهی نشانه خنک‌تر شدن هواست

معاون هواشناسی هرمزگان: مه صبحگاهی نشانه خنک‌تر شدن هواست

منتشر شده در ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
مه صبحگاهی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: همچنین ساعت هفت و ۳۰ دقیقه امروز دید افقی را در جزیره سیری به ۸۰۰ متر و در جزیره کیش به ۱۰۰ متر رساند.

وی ادامه داد: در ساعت های ابتدایی صبح امروز مه غلیظ صبحگاهی سبب کاهش میدان دید افقی در جزایر خلیج فارس و تنگه ی هرمز خواهد شد، در طول روز شرایط دریا آرام و تردد های دریایی مساعد خواهد بود.

وی اضافه کرد: چنین پدیده‌هایی با تغییر فصل بیشتر رخ می ‌دهد و روز گذشته در ایستگاه‌های مختلف مه صبحگاهی گزارش شد و وجود آن هوا را تلطیف تر می کند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: با توجه به تداوم پایداری هوا تا روز پنجشنبه و تشکیل مه غلیظ در ساعت های صبحگاهی در مناطق ساحلی و دریایی، توصیه می‌شود احتیاط های لازم در تردد های جاده ای و دریایی بکار گرفته شود.

عارفی اظهار داشت:  شرایط تشکیل ابر و مه یکی بوده و تنها تفاوت آن در ارتفاع است که مه در روی زمین و ابر در سطوح فوقانی تشکیل می‌شود.

وی افزود: رطوبت بالاست و نسیم رطوبت دریا را به سواحل نزدیک می کند و در نزدیک سواحل تبدیل به مه می‌شود، بنابراین تا روزهای پایانی هفته به صورت موقتی مقداری از گرمای هوا در هرمزگان کاسته می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان دمای هوا در شهرستان رودان در روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید که بالاترین دما در این استان بود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13205

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات