امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸
صفحه نخست | اجتماعی | مردم جزیره قشم عید مبعث را جشن گرفتند

مردم جزیره قشم عید مبعث را جشن گرفتند

منتشر شده در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴

 ثناگویان رسالت و عاشقان حضرت محمد(ص) اعم از شیعه و سنی جزیره قشم امروز (پنجشنبه) ۲۷ ماه رجب المرجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام جشن و سرور بر پا کردند.

مردم جزیره قشم عید مبعث را جشن گرفتند

به گزارش پایگاه خبری قشم،  هزاران نفر از مردم جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس در روز عید مبعث حضرت خاتم الانبیا(ص) در آیین های مختلفی سالروز واقعه ای که پیش از آن به تصریح قرآن کریم در کتب آسمانی چون تورات و انجیل ظهور آخرین منجی عالم بشریت در آنها اعلام شده بود را جشن گرفتند و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس نبوی نشان دادند.

شب گذشته و صبح امروز مساجد، حسینیه ها و آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) این جزیره مملو از جمعیتی بود که به عشق رسول خوبی ها به دور هم جمع شده بودند و با نوای روح بخش قرآن کریم، قصیده خوانی و مدیحه سرایی مداحان در وصف حضرت ختمی مرتب مراسم جشن و سرور برگزار کردند.

عاشقان حضرت محمد(ص) رسول گرامی اسلام و خاندان عصمت و طهارت(ع) با به جای آوردن آیین های ویژه این عید بزرگ در ۲۰ مسجد شاخص تشیع و تسنن در سرتاسر این جزیره جشن و سرور را به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) بر پا کردند و عشق خود به پیامبر رحمت و مهربانی را با پخش شیرینی و شربت به نمایش گذاشتند.

همچنین در سالگرد بعثت نبی مُکرم اسلام محمد مصطفی(ص) کوچه ها، خیابان ها، میادین و معابر اصلی شهرها و روستاهای این جزیره نیز آذین بندی شده و شمار زیادی از زوج های جوان نیز پیوند زناشویی خود را در این روز بزرگ و عزیز همزمان با طلوع خورشید فروزان رحمت و آغاز رسالت حضرت محمد امین(ص) جشن گرفتند.

حضرت محمد مصطفی(ص) در روز بیست و هفتم ماه رجب ۱۳ سال قبل از هجرت در ۴۰ سالگی، در حالی که در غار حرا مشغول عبادت خداوند بودند، از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند و آیات نخست سوره علق به قلب مبارک ایشان نازل شد.

۲۷ رجب به روایت مسلمانان اهل تشیع عید مبعث پیامبر اکرم(ص) و به روایت مسلمین اهل تسنن، شب معراج پیامبر(ص) است.

مبعث پیامبر اکرم(ص) رستاخیزی عظیم برای نجات بشر از گمراهی بود و پایانی شد بر جاهلیت عرب و پیامبر اکرم (ص) مسیر رستگاری را مقابل چشم بشریت نمایان ساخت.

اکنون هزار و ۴۱۵ سال از بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) می گذرد و نور رسالت آخرین فرستاده الهی روز به روز در حال درخشش بیشتر در جهان است و مبعث در حقیقت روز رهایی انسان از ظلمت و جهل است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات