امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرکل بحران هرمزگان: باید به همزیستی با مخاطرات طبیعی رسید

مدیرکل بحران هرمزگان: باید به همزیستی با مخاطرات طبیعی رسید

منتشر شده در ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۷
طبیعی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: هرمزگان جزو مناطق پر خطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه است که تنها در ۲ ماه گذشته ۱۱ زمین لرزه بالای چهار ریشتر در آن بوقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: پنج دی ماه هم به عنوان روز کاهش آثار بلایای طبیعی نامگذاری شده که یادآور زمین لرزه بم است و برای کاهش خطر بلایای طبیعی بایستی از آن درس گرفت.

وی اضافه کرد: شعار امسال روز کاهش آثار بلایای طبیعی، همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایاست که این نشان دهنده اهمیت و لزوم همکاری و هماهنگی بین بخشی و با مردم در این راستاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: یکی از برنامه‌های در دست اقدام با این هدف، آموزش با هدف افزایش تاب آوری جامعه است که براساس قانون مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته تا با همکاری سایر نهادها اقدام کند.

حسن‌زاده افزود: جمعیت هلال احمر فعالیت های آموزشی خود را انجام می دهد و اکنون هم آموزش در محله‌های بندرعباس درحال آموزش است، همچنین رزمایش های آمادگی در برابر زمین لرزه اجرا می شود که ساعت ۱۲ امروز یک رزمایش در سطح شرکت توزیع برق هرمزگان با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان و همکاری تعدادی دیگر از دستگاه های اجرایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اداره های شهرستانی توزیع برق هرمزگان هم در این رزمایش که به ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند حضور دارند.

بنا به اظهار مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، مقاوم‌سازی بناهای ساختمانی و زیربناها هم مورد تاکید است و باید به صورت جدی از سوی ناظران بر اجرای آن نظارت شود و این اداره کل پیگیری مستمری در این خصوص انجام می دهد.

حسن‌زاده تاکید کرد: چنانچه می خواهیم به نقطه مطلوب در زمینه کاهش آثار بلایای طبیعی و همزیستی با مخاطره‌ها برسیم بایستی کار را از ابتدا یعنی خانواده و آموزش و پرورش آغاز کنیم و کارهای بزرگی مانند رزمایش‌های زمین لرزه و دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در این خصوص در کشور انجام می شود.

وی عنوان کرد: همچنین امسال افزون بر ۲۰۰ نفر از مدیران هرمزگان در دوره‌های تخصصی مدیریت بحران آموزش دیدند و این دوره‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود و دهیارانی که تازه منصوب می‌شوند باید این دوره‌ها را بگذارنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دوره‌های مدیریت بحران ویژه کارکنان دولت، کسبه و بازاریان هم برگزار شده و می‌شود که همه این اقدام‌ها در جهت رسیدن به نقطه مطلوب است.

حسن‌زاده گفت: باید با آمادگی در برابر بلایای طبیعی به جایی برسیم که در هنگام رخداد کمترین آسیب وارد شود و یا اینکه آسیبی وارد نشود و در این مسیر به آموزش و کار مستمر و مدام نیاز است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9503

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات