امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان: مدرسه‌ها در سال تحصیلی جدید با آرامش کامل آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان: مدرسه‌ها در سال تحصیلی جدید با آرامش کامل آغاز می‌شود

منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۰
بازگشائی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، ایرج بیت اللهی روز یکشنبه در مصاحبه ای افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۰۵ هزار و ۸۳۰ دانش آموز هرمزگانی در تمامی مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه در استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی ابرازداشت: سه هزار و ۵۷۰ مدرسه در قالب ۱۷ هزار و ۵۸۵ کلاس درس در سال تحصیل جدید پذیرای دانش آموزان در سراسر استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان یادآورشد: البته از آنجایی که جدای از تعلیم و تربیت، حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان برای‌مان حیاتی است لذا هرگونه تصمیمی مبنی بر بازگشایی مدرسه‌ها در سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در کلاس درس، تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

بیت اللهی گفت: ستاد ملی کرونا، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت را مکلف کرده است که در خصوص کیفیت آموزش به دانش آموزان چارچوبی را تعیین کنند که بتوانیم درصدی از کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در مناطق و مدرسه‌های کم جمعیت (مدرسه‌های حاشیه شهرها و روستاها و مدرسه‌های کوچک) که تراکم دانش آموزی پایین است و امکان فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و خطر بیماری کرونا کمتر است تلاش می‌کنیم که آموزش‌ها به صورت حضوری باشد.

این مقام فرهنگی در هرمزگان اظهارداشت: در مناطق پرجمعیت با تراکم بالای دانش آموزی نیز مدرسه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد برگزار می‌شود که در این صورت زیرساخت‌های لازم از جمله واکسینه شدن معلمان و جامعه هدف آموزش و پرورش و ضدعفونی کردن مدرسه‌ها و کلاس‌های درس  اندیشیده شده که بتوانیم حضوری و یا نیمه حضوری برگزار کنیم.

وی همچنین این نکته را متذکر شد که ویروس کرونا چشم اندازی برای پایان آن نیست و بنابراین باید با این ویروس کنار بیاییم ونمی‌توانیم موضوع آموزش دانش آموزان را با کرونا گره بزنیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *