امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | محدوده بنادر غربی هرمزگان روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده مواج می شود

محدوده بنادر غربی هرمزگان روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده مواج می شود

منتشر شده در ۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
بنادر غربی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، کیانوش عارفی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: این سامانه ناپایدار موجب وزش باد شدید و مواج شدن دریا می شود و تند باد شدید شمال غربی – جنوب غربی در محدوده ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۵ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر(۷پا) در محدوده بنادر غربی استان و در مناطق فراساحلی بیش از ۲۵۰سانتیمتر( ۸پا) است.

وی بیان داشت: توفانی شدن دریا موجب اختلال در فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی در بنادر غربی، خطر در رفت و آمدهای شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی می شود.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: این سامانه مناطق ساحلی و فراساحلی استان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی توصیه کرد: دراین مدت فعالیت های تفریحی و شنا بویژه در مناطق گردشگری کیش، قشم، هرمز، لارک و هنگام ممنوع بوده و بایستی تمهید های لازم جهت رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری بویژه در بنادر غربی اتخاذ شود و تدابیر لازم توسط تمامی فعالان دریایی جهت جلوگیری از خسارت اندیشیده شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12935

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات