امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | لندینگ‌کرافت به‌گل‌نشسته در قشم به مدار کار بازگشت

لندینگ‌کرافت به‌گل‌نشسته در قشم به مدار کار بازگشت

منتشر شده در ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
لندینگ‌کرافت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، علی گل‌امینی عصر سه‌شنبه در گفت‌و گویی در قشم بیان کرد: این لندینگ‌کرافت (شناورهای حمل خودرو) حدود ساعت ۹ صبح، عملیات جابجایی مسافر از اسکله پهل به لافت را انجام می‌داد که در اسکله لافت قشم به گل نشست.

وی با بیان اینکه نقص سیستم سُکان لندینگ کرافت و قفل آن موجب عدم امکان حرکت در پهلوگیری در بخش نخست شده بود، افزود: تمامی بازرسی های فنی و دروه ای این شناورها به منظور اخذ گواهینامه های لازم و صدور بیمه‌نامه بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: تمامی امور شناورهایی ازاین قبیل در خشکی‌ها بر عهده شرکت‌های توسعه بنادر سازمان‌های مناطق در سراسر کشور است؛ اما سوانح و رویدادهای روی آب، همگی بر عهده ادارات بنادر و دریانوردی است.

وی همچنین به اختلال در پهلوگیری لندینگ‌کرافت اشاره کرد و افزود: محاسبه این جذر و مد و اعلام آن نیز بر عهده اداره بنادر بوده است.

گل‌امینی همچنین با بیان اینکه تمامی مسافران سالم به مقصد رسیدند، اضافه کرد: با توجه به وقفه پیش آمده، کرایه تمامی خودروها به عنوان خسارت به ایشان عودت داده شد.

لندینگ کرافت نوعی کشتی با قابلیت جابجایی خودرو است که معمولا برای انتقال خودروها از سرزمین اصلی به جزایر و یا بالعکس در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در اسکله لافت- پهل ۲۰ لندینگ کرافت به صورت شبانه روزی با ظرفیت جابجایی روزانه ۸۸۰ خودرو مشغول فعالیت هستند.

شهرستان قشم یکی از مقاصد اصلی سفر در نوروز است که به رغم دوری مسافت از مرکز کشور و به دلیل آب و هوای مطبوع بهاری و همچنین جاذبه های فوق العاده زمین شناسی، تاریخی و طبیعی، روزانه پذیرای چندین هزار خودروی سواری است که از طریق لندینگ کرافت و این مسیر دریایی وارد جزیره زیبای قشم می شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12869

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات