امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان به پایان رسید

پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان به پایان رسید

اخبار :
منتشر شده در ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹

 مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان با معرفی قصه‌گویان برگزیده و شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، داوران مرحله استانی این جشنواره در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عبدالرسول معینی با قصه «ناخدا علی و دلفین‌ها» به عنوان برگزیده این بخش معرفی و آسیه صادقی با قصه «پووو» شایسته تقدیر اول و خلیل هیتاوی با قصه «شیخ دقوقی» به عنوان شایسته تقدیر دوم معرفی شد.

برگزیدگان دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک رتبه اول به قصه «تورتک» سدنا محمدی تعلق گرفت و ستایش داوری با قصه «آرزوی زنبورک» نفر دوم و فاطمه شفیعی با قصه «نقلی و ماه پیشونی» به عنوان نفر سوم معرفی شد.

داوران این رویداد فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این بخش نیز مبینا عبداللهی با قصه «باغ غول» و مبینا بهرامی را به قصه «این همه تلق و ملق» شایسته تقدیر اول و دوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان مدرن کلاسیک محمد اکبری‌زاده کهتکی با قصه «دالاهو و ماریون چهل کره» را نفر برگزیده و مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» و شکیبا بامری با قصه «جناب قورباغه» به ترتیب دوم و سوم انتخاب کردند.

این گروه از داوران در همین بخش نیز سمیه اسلامی را با قصه «فرفروک‌های جادویی» شایسته قدردانی شناختند.

آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران

در بخش آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران، یکتا سهرابی پور با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» را به عنوان قصه‌گوی برگزیده این بخش معرفی کردند، همچنین قصه «رستم و سهراب» اسرا برکم و «گردآفرید» ضحی سهرانی را حائز رتبه‌های دوم و سوم معرفی کردند.

داوران این رویداد ادبی زنان و مردان بخش آیینی، قصه «بیژن و منیژه» ادریس معینی را برگزیده این جشنواره انتخاب و قصه «ابر» نسا ترابیان را نیز به عنوان برگزیده زبان اشاره معرفی کردند.

قصه‌های نیروی انتظامی

برگزیدگان بخش‌ قصه‌های نیروی انتظامی این جشنواره به عمران سعیدی‌فر تعلق گرفت و برگزیده بخش قصه لبخند نیز خالد راهبر برای هنرنمایی در قصه «دله بازیگوش» معرفی شد.

آیین پایانی این جشنواره که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و استانی، صاحبان قلم و علاقه‌مندان به هنرقصه‌گویی در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد، از برگزیدگان بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی‌سنتی، زبان اشاره، سردارسلیمانی، قصه‌لبخند، قصه‌های کودکان مظلوم غزه، نیروی انتظامی و شایسته‌های قدردانی این بخش‌ها تجلیل شد.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری هرمزگان از روز گذشته ۲۸ آبان در بخش‌های مختلف این جشنواره (آیینی سنتی، ملی، پدربزرگ و مادربزرگ، زبان اشاره، قصه‌های سردار سلیمانی، غزه و نیروی انتظامی)‌، در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس آغاز و تا شامگاه امروز ادامه دارد.

در بخش ملی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هرمزگان را مژده دستوری به عنوان ناظر، فاطمه غفاری سروستانی، آرزو حقیقی، سوسن حیاتی، اسدالله نوروزی و طلعت کمال زاده به عنوان داوران استانی آیین سنتی و زبان اشاره برعهده داشتند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال با رویکرد مردمی سازی قصه‌گویی و شعار «با قصه لبخند بسازیم» نام‌گذاری شده که مرحله بین‌المللی آن همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این دوره از جشنواره مرحله استانی بود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16844

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات