امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | قشم شناسی، روستای صلخ

قشم شناسی، روستای صلخ

منتشر شده در ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰
صلخ

به گزارش پایگاه خبری قشم، روستای صلخ در جنوب جزیره و ۷۵ کیلومتری منطقه آزاد قشم واقع شده است.

جمعیت:

جمعیت روستای صلخ طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، برابر با ۳۱۰۹ نفر بوده‌است.

مشاغل:

اکثر ساکنین جزیره قشم به دلیل نبود منابع آب زیر زمینی و عدم رونق کشاورزی به صیادی مشغولند که اهالی سلخ (صلخ) هم مستثنی نیستند. به همین دلیل گردشگری صیادی در سلخ رواج پیدا کرده و گردشگران می توانند همراه صیادان محلی به صید رفته و با انواع ابزار و روش های صید از نزدیک آشنا شوند و تجربه بی نظیر و متفاوتی داشته باشند.

مورد دیگری که در سلخ جلب نظر می کند فرهنگ متفاوت مردم روستاست که شباهت زیادی به فرهنگ هندی ها دارد.

مردم سلخ جشن های سنتی زیادی برگزار می کند که همراه با ساز های سنتی بوده و مهمترین آنها جشن نوروز صیاد است که در اواخر تیر ماه برگزار می شود.

جاذبه های طبیعی و گردشگری سلخ:

بام قشم: که در بخش غربی جزیره در حد فاصل روستای طبل در قسمت شمالی و بندر سلخ در قسمت جنوبی واقع شده و چشم اندازی از جنگل های حرا، ساحل شمالی خلیج فارس و مناظر فرسایشی در جنوب فلات (دره تندیس ها) به نمایش می گذارد.

کاسه سلخ: در ساحل جنوبی قرار گرفته و هیچ پوشش گیاهی ندارد. در کاسه سلخ هزاران تپه مخروطی شکل در اندازه های متفاوت وجود دارد که با دیدن ظاهر متفاوت آن ها تصور می کنید که به مریخ سفر کرده اید.

غار نمکی: در جنوب غربی جزیره واقع شده و دهانه غار رو به جنوب است. ژرفای غار حدود صد متر است که در نور روز تا ۲۰ متری قابل دیدن است، ارتفاع غار بین ۳ تا ۱۰ متر و پهنای آن ۵ متر است. غار نمک سلخ (قشم) طولانی ترین غار نمک جهان به درازای ۶۴۰۰ متر است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10419

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات