امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
صفحه نخست | اخبار قشم | فرماندار قشم: سپاه حافظ انقلاب و دستاوردهای نظام است

فرماندار قشم: سپاه حافظ انقلاب و دستاوردهای نظام است

منتشر شده در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
فرماندار قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمد محمد حسینی روز جمعه همزمان با روز دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت: امروز مصداق سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» برای همگان بیشتر روشن شده است.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند، انتصاب سپاه به حضرت امام حسین (ع) و قرار دادن سالروز ولادت آن امام شهید به نام روز پاسدار به خاطر یک سری عناصر و ویژگی هایی مانند اخلاص، ایثار، تعبد، و پارسایی است که پاسداران سبزپوش ولایت از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) کسب کرده اند.

فرماندار قشم اضافه کرد: در صورتی می توانیم خود را منسوب به امام حسین (ع) بدانیم که آن ویژگی ها و عناصر را در خود حفظ و تقویت کنیم.

محمد حسینی توضیح داد: اهمیت سپاه در این است که علاوه بر اینکه خود یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می آید، نقش اساسی و کلیدی در حفظ و صیانت از دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، دارد.

وی افزود: جمله اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، نه از روی مبالغه و تعارف از طرف بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بیان شد، بلکه با عنایت به نقشی است که سپاه از نخستین روزهای ولادتش در سخت ترین شرایط و روزهای بحرانی اوایل انقلاب به عهده داشت، صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان قشم گفت: برای سپاهیان این افتخار بس است که به لطف خدا و حمایت های بنیانگذار فقید انقلاب و نیز رهبر معظم انقلاب، سپاه در آزمون های مختلف موفق و سربلند بوده و این نقش آفرینی را از جمله وظایف خود در خدمت به نظام و مردم فهیم ایران اسلامی می داند و بر ادامه این راه، پایبند است.

وی با تبیین فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترسیم نقش آفرینی‌های موثر و هوشمندانه این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن حضور سازنده در بازسازی خرابی های ناشی از جنگ پرداخت و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کیان اسلامی و جبهه مقاومت برای خنثی‌سازی فتنه‌ تکفیری ها و اقدامات ضد عوامل تروریستی استکبار خوش درخشیده و همین نقش آفرینی های ماندگار، خشم و غضب دشمنان نظام و برخی دنباله‌های آنها را در پی داشته است.

محمد حسینی به تعامل سپاه با دیگر نیروهای نظامی اشاره کرد و گفت: از بدو تاسیس این نهاد انقلابی، همکاری و تعامل سپاه با دیگر نیروهای نظامی و انتظامی در حد عالی وجود داشت و هشت سال دفاع مقدس، از مهم ترین روزهای همبستگی نیروهای نظامی با یکدیگر بود و امروز نیز در زمینه پیشرفت های نظامی و علمی بار دیگر تعامل نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی با یکدیگر باعث پیشرفت های متعدد شده است و همچنین بصیرت و آگاهی در این نیروی انقلابی و نظامی ویژگی بارز و برجسته و وجه متمایز آن نسبت به دیگر نیروهای نظامی دنیا می‌باشد

وی، عشق و علاقه مردم به سپاه پاسداران را بزرگ ترین سرمایه و افتخار این نهاد ولایی و انقلابی برشمرد و افزود:رضایت مردم از سپاه عالی ترین نشان برای سبزپوشان انقلاب اسلامی محسوب می شود که امیدواریم همبستگی بین سپاه و مردم پیوسته رشد یابد.

فرمانداز قشم از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی پرسنل رسمی، کارکنان و پایوران وظیفه ناو تیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  مستقر در جزایر خلیج فارس به ویژه قشم و لارک زیبا برای حراست و پاسداری از نگین خلیج فارس در زمین و دریا قدرانی کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات