امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
صفحه نخست | اجتماعی | فراخوان برگزاری دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس منتشر شد

فراخوان برگزاری دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس منتشر شد

منتشر شده در ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰
مهرواره

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این باره گفت: مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس امسال در محورهای شعر، داستان، نثر طنز و آزاد برگزار می‌شود.

پروین پشتکوهی عصرچهارشنبه در گفت وگویی افزود: این دوره از مهرواره طنز خلیج فارس کانون پرورش فکری هرمزگان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی، پرورش تفکر انتقادی و توجه به دنیای پیرامون برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و دانش آموزان مقاطع ابتدایی اول و دوم،متوسطه اول و دوم شرکت‌کنندگان این مهرواره می‌باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان عنوان کرد: آثار شرکت‌کنندگان در گروه‌های سنی نوخوان(۷ تا ۸سال)، نونهال( ۹ تا ۱۱ سال)، نونگاه (۱۲ تا ۱۴)، نوجوان (۱۵ تا ۱۷ سال) و ارشد(۱۸ تا ۲۲) پذیرفته می شود.

به گفته پشتکوهی، اشعار در قالب کلاسیک و آزاد و داستان‌ها باید حداکثر سه هزار کلمه و آثار نثر نیز حداکثر در هزار کلمه در قالب فایل متنی با قلم نازنین اندازه ۱۴ باشد.

وی، مهلت ثبت نام علاقه مندان را تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود:ثبت نام در این فراخوان از طریق سایت مهرواره به نشانی https://hormozgan.kpf.ir/tanz انجام می شود.

نخستین جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس ۱۱ اردیبهشت سال ۹۸ در ۲ بخش شعر و داستان با شرکت استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد با تجلیل از ۱۲ اثر برگزیده در بخش داستان و ۶ اثر برگزیده در بخش شعر برگزار شد.

در نخستین دوره این جشنواره در بخش داستان از استان هرمزگان «الناز دهقانی»، «فریما عبدی» و «سارا غیاثی» از بستک، «پرنیان اسماعیلی» از قشم، «فرزانه نام آور»، «سوگند عظیمی» و «هدیه شفیعی» و«بیتا مجیدی» از بندرعباس برگزیده شدند.

همچنین «نازنین زهرا شهریاری»، «مریم جهان طلب» و «سمانه خدایی» از خراسان جنوبی و «مائده استوار» از یزد به عنوان دیگر برگزیدگان بخش داستان این دوره از جشنواره معرفی شدند.

در این بخش (داستان) همچنین «صوفیا محسنی» از بستک، «غزل نیکو» از قشم، «مریم ذاکری» از هرمز، «نازنین فاطمه نوری» از کرمان، «انیس موحدی» و «راضیه علیزاده» از بندرعباس، «محدثه ذوالفقاری» از خراسان جنوبی» و رها نارویی از «زاهدان» شایسته تقدیر شدند.

در بخش شعر نیز از۶ برگزیده این جشنواره «یاسمن امینی»، «نادیا قاسمیان» و «فاطمه کارگر» از شهر بابک کرمان، «زهرا دادی زاده» و «امین صمدی» از بندرعباس و «فائزه ملکی» از یزد برگزیده شدند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4910

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *