امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | طبیعت روستای بناب؛ از جاذبه های دیدنی هرمزگان

طبیعت روستای بناب؛ از جاذبه های دیدنی هرمزگان

منتشر شده در ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۳
بناب

به گزارش پایگاه خبری قشم، رویدَر شهری از توابع شهرستان خمیر در استان هرمزگان ایران واقع شده‌است. شهر رویدر در ۸۷ کیلومتری شمال غربی بندر خمیر و۱۲۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. رویدر جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که طبیعت چشم نواز روستای بناب یکی از آنها است.

روستای بناب

روستای بناب در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از توابع بخش رویدر شهرستان بندرخمیر می باشد. این روستا در فاصله ی ۹۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و زبان مردم آن اَچَمی یا اَچمی از جمله زبان های جنوبی می باشد. جمعیت حاضر در روستای بناب بیش از ۴۹۰ نفر و ۱۳۵ خانوار می باشد. یکی از اصلی ترین کارهایی که مردم روستای بناب در هرمزگان انجام می دهند، کشاورزی و کاشت و پرورش درختان خرما است.

علت نام گذاری این روستا به بناب این بوده است که در آن تعداد متعددی چشمه وجود دارد و همین دلیلی شده تا به آن بن آب گفته شود. چشمه های روستای بناب، آب مورد نیاز جهت آبیاری نخل های روستا و شهر رویدر را تامین می کند.

یکی از اصلی ترین پوشش های گیاهی که در روستای بناب در هرمزگان می توانید مشاهده کنید وجود نخلستان های انبوهی است که در ابتداری ورودی روستا چشمه ی اصلی آب که به گم معروف است می باشد.

این روستا یکی از بهترین مناطق جنوب کشور است که به دلیل داشتن چشمه، آبشار و نخلستان های سرسبز و دیدنی، یکی از مناسب ترین مکانها برای تفریح و استراحت است.
در کوه های بلندی که در اطراف این روستا وجود دارد داروهای گیاهی زیادی نظیر آویشن، کریشک و گل گاو زبان و همینطور درختانی مانند برکو (بنه)، اخور (بادام وحشی) و ترشه وجود دارد که در ۲ ماه از سال به ثمر می نشیند.

بناب

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *