امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | شناسایی ۱۲ هزار هرمزگانی مبتلا به فشارخون

شناسایی ۱۲ هزار هرمزگانی مبتلا به فشارخون

اخبار :
منتشر شده در ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: 12 درصد جمعیت مبتلا به فشارخون و 6 درصد مبتلا به دیابت بر اساس تازه ترین اطلاعات بدست آمده از غربالگری گسترده در هرمزگان بوده است.

شناسایی 12 هزار هرمزگانی مبتلا به فشارخون

به گزارش پایگاه خبری قشم، طرح ملی پایش فشارخون و غربالگردی در هرمزگان تاکنون افزون بر ۳۷۰ هزار هرمزگانی مورد پایش فشارخون و قند خون قرار گرفته اند که معادل ۳۷ درصد جامعه هدف این طرح است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر در این طرح مبتلا به فشارخون و یا مشکوک به دیابت شناسایی شده اند که اقدامات تکمیلی در مورد آنها از جمله ارجاع به سطح درمانی و تشخیصی در حال انجام است.

نیمی از افراد مبتلا به فشارخون وقند خون از بیماری خود اطلاعی ندارند

ذاکری گفت که در این طرح بدنبال غربالگری یک میلیون و ۱۴۷ هزار نفر هستیم و اگر افراد دارای فشارخون و دیابت را زودتر از موعد بروز عوارض بعدی بیماری شناسایی کنیم، درمان آنها آسان تر، مرگ و میر ناشی از این بیماری ها کمتر و هزینه آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: نیمی از افراد مبتلا به قند خون و فشارخون از بیماری خود اطلاعی ندارند که در این طرح می توانیم آنها را شناسایی و درمان آنها را آغاز کنیم که در موارد متعدد می توان با اصلاح سبک زندگی و افزایش تحرک، این بیماری را درمان کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=17950

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات