امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
صفحه نخست | اجتماعی | شناسایی بیش از ۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در هرمزگان

شناسایی بیش از ۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۷

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آبفا از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۴۳ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق مختلف استان را شناسایی کرده است. 

شناسایی بیش از ۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: از این تعداد یکهزار و ۴۱۶ فقره انشعاب به صورت قانونی مجازسازی و ۸۲۷ انشعاب غیرقانونی نیز جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه استفاده از انشعاب‌های غیرمجاز آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز طبق قانون تخلف است و افراد متخلف جریمه و با آن‌ها برخورد می‌شود، بیان کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از اصلی‌ترین معضلات و مشکلات شرکت آب و فاضلاب است که علاوه بر افزایش بی‌رویه مصرف، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تاسیسات آبرسانی می‌شود و از سوی دیگر نیز هدر رفت آب را به همراه دارد.

اکیپ‌های بیشتر انشعاب‌های غیرمجاز را رصد می کنند

مدیرعامل آبفا هرمزگامن تصریح کرد: بیشتر انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده که تعداد آن حدود ۲ هزار انشعاب بوده، در بخش خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

حمزه‌پور، بالاترین میزان انشعاب‌های کشف شده را با رقم یکهزار و ۱۷۹ فقره در شهرستان بندرعباس ذکر کرد که با جدیت و اکیپ‌های بیشتر، انشعاب‌های غیرمجاز را رصد و شناسایی خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد که انشعاب‌های غیرمجاز به دلیل نداشتن کنتور، مصرف کنترل نشده دارند که باعث می‌شود آب زیادی هدر برود و حق دیگر مشترکان ضایع شود.

شهروندان در صورت دیدن انشعاب‌های غیرمجاز می توانند با شمارگیری تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند

این مسوول در پایان، خواستار همکاری مردم در معرفی انشعاب‌های غیرمجاز شد و گفت: مشارکت مردم در این زمینه می‌تواند جلوی هدر رفت منابع آبی را گرفته و فرصتی برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان فراهم آورد.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات