امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۹۳ نفر رسید

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۹۳ نفر رسید

منتشر شده در ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
شمار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: فوتی های شبانه روز گذشته سه مرد و یک زن ۴۳ تا ۸۵ سال از شهرستان های قشم، میناب، بندرعباس و حاجی آباد بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۱۲۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند، افزود: از این شمار بستری، ۴۰ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که حال ۱۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر سه شهرستان در هرمزگان شامل ابوموسی، حاجی آباد و رودان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، بندرلنگه، سیریک و قشم در وضعیت زرد و بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، بندرخمیر، پارسیان، جاسک، کیش و هرمز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی، بیان داشت: شیب شیوع کرونا در هرمزگان در دو هفته اخیر تا حدودی نزولی بوده اما شرایط پایدار نیست و در صورت بی توجهی مردم به تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی، احتمال اوج گیری مجدد این ویروس وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند انجام واکسیناسیون در استان روند مطلوبی بوده و هرمزگان جزو استان های پیشرو در تزریق واکسن کرونا بوده و تاکنون سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۴ دز واکسن در استان تزریق شده که از میزان ۶۰۰ هزار و ۷۵۵ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

دکتر نوروزیان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی در هرمزگان، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر داشتن کارت واکسن کرونا برای سفرهای نوروزی ضروری است و از همین رو مسافران پیش از انجام سفر باید حتما نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: البته نباید فراموش کنیم که واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا نیست، بلکه احتمال ابتلا، شدت علایم و درصد فوت را کاهش می دهد و از همین رو همه ما باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنیم.

به گفته وی بیشتر افرادی که به واسطه کرونا در موج‌های پنجم و ششم فوت کرده‌اند، کسانی بودند که واکسن نزده‌ یا واکسیناسیون خود را ناقص انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12666

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات