امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰
صفحه نخست | اجتماعی | شرکت ۴۱۰ قشمی در آیین معنوی اعتکاف

شرکت ۴۱۰ قشمی در آیین معنوی اعتکاف

منتشر شده در ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸

 رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: همزمان با ۱۳ رجب و آغاز ایام البیض ۴۱۰ نفر از مردم مومن و خداجوی این شهرستان سحرگاه (پنجشنبه) در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

شرکت ۴۱۰ قشمی در آیین معنوی اعتکاف

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی افزود: بخش عمده ای از معتکفین امسال را بانوان و دانش آموزان به ویژه نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف، روز ۱۳ رجب و همزمان با میلاد حضرت علی (ع) آغاز شده و پس فردا به پایان می رسد، گفت: محفل انس با قرآن، سخنرانی، ادعیه خوانی، پاسخ به سوالات و شبهات، تشکیل حلقه‌های معرفتی، مولودی خوانی و بیان احکام جزو برنامه های اعتکاف است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر در آیین معنوی اعتکاف این شهرستان مرزی شرکت کردند که بیش از ۸۰ درصد آنان نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۳۵ بودند.

در تقویم کشورمان پنجم تا هفتم بهمن ماه مراسم اعتکاف است

اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه نشینی است و معتکف گوشه ای را برای خویش بر می گزیند و در خلوتی معنوی به ذکر خداوند می پردازد و در عمل فرو شستن از همه اعمال دنیوی است و بزرگترین پیش آمد توحیدی و معنوی پیش از ماه رمضان است.

مراسم اَیّامُ البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می شود؛ ایام البیض نزد شیعیان، رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات