امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
صفحه نخست | اجتماعی | شرکت تعاونی در حوزه گردشگری قشم ایجاد شود

شرکت تعاونی در حوزه گردشگری قشم ایجاد شود

منتشر شده در ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۶

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز چهارشنبه در دیدار مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی تعاونگران قشمی با وی افزود: باید سرمایه‌های خرد در حوزه گردشگری را تجمیع کرد تا با بتوان با هم افزایی فعالان این صنعت، توسعه صنعت توریسم را در قشم محقق کرد.

وی ادامه داد: ظرفیتی که از طریق تجمیع، جذب و فرآوری سرمایه‌های کوچک محلی برای اشتغال‌زایی و رونق کسب و کارهای متکی بر منابع موجود، ایجاد می شود در نوع خود بی نظیر است.

فرماندار قشم با اشاره به ریشه عمیق تعاونی‌ها در میان مردم قشم، تصریح کرد: این منطقه به عنوان شهرستان تعاونگران جایگاه خود را در استان و حتی در سطح ملی تثبیت کرده و حضور فعالان در حوزه تعاون در میان برگزیدگان ملی ضامن این جایگاه است.

وی اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد نزدیک به یکصدهزار نفر از قشموندان عضو تعاونی‌ها هستند و حدود ۹۰ درصد صیادی و تمامی ترابری دریایی در قالب تعاونی ها انجام می‌شود.

نصری با تقدیر از همت تعاونگران، پیگیری های مدیریت تعاون و تعامل سازنده شکل گرفته با اداره کار سازمان منطقه آزاد تاکید کرد: همه ظرفیت های قانونی باید در راستای تامین زمینه های مورد نیاز فعالیت تعاونی ها و افزایش بهره وری به نفع زندگی اعضا تعاونی ها بسیج شود.

در پایان این دیدار از ۱۳ تعاونی فعال در حوزه های مختلف تقدیر شد.

شهرستان قشم دارای ۴۸۱ تعاونی است و ۹۳ هزار و ۷۰۱ نفر را زیر پوشش دارد که ۲۲ درصد از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

۸۷ میلیارد و ۸۵۱ هزار و ۱۷۴ هزار ریال سرمایه این تعاونی هاست و پنج هزار و ۷۳۶ فرصت شغلی در قشم ایجاد شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6988

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *