امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
صفحه نخست | اقتصادی | سنددار شدن بیش از چهار هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در هرمزگان 

سنددار شدن بیش از چهار هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در هرمزگان 

اخبار :
منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۶

 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، با اشاره به اجرای قانون صدور سند مالکیت در سال (۱۴۰۱)، گفت: تاکنون برای چهار هزار و ۶۶۰ واحد مسکونی بافت فرسوده استان پرونده تشکیل شده که از این شمار چهار هزار و ۲۰۰ واحد سند دار شده است.

سنددار شدن بیش از چهار هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در هرمزگان 

به گزارش پایگاه خبری قشم، عباس کمالی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بافت‌های شهری شهر بندرعباس افزود: از اجرای قانون صدور سند تاکنون، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ پرونده در هرمزگان تشکیل شده است که چهار هزار و ۶۶۰ پرونده به بافت فرسوده اختصاص دارد.

وی بیان کرد: در شهر بندرعباس که دارای بیشترین بافت فرسوده شهری است، ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تشکیل و برای همه این واحدها سند نیز صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: براساس مصوباتی که قبل از سال ۹۴ اجرا شده است، تا ۲۰۰ متر به نرخ منطقه‌ای و مازاد بر آن براساس بررسی کارشناسان ارزیابی و اسناد آن‌ها صادر می‌شود.

۱۱ شهر استان هرمزگان دارای بافت فرسوده شهری با ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار است

کمالی اظهار کرد: براساس بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ که در سال ۱۴۰۲ نیز تمدید شد، تنها تا پایان سال ساکنان بافت فرسوده می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و اداره‌های راه و شهرسازی، برای صدور سند مراجعه کنند و امکان تمدید این مصوبه در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد.

۱۱ شهر استان هرمزگان دارای بافت فرسوده شهری با ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه‌های غیررسمی آن ۴۳ درصد است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات