امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
صفحه نخست | اجتماعی | سفر نظارتی یک و نیم روزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به غرب استان

سفر نظارتی یک و نیم روزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به غرب استان

اخبار :
منتشر شده در ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به غرب هرمزگان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنب، 29 و 30 آذرماه، از وضعیت بهداشت و درمان تعدادی از شهرستان‌های غربی استان بازدید کرد.

سفر نظارتی یک و نیم روزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به غرب استان

به گزارش پایگاه خبری قشم، صبح ۲۹ آذرماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همراه با معاونین بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه و مدیران حراست و روابط عمومی دانشگاه از مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه سلامت شهری بندرچارک بازدید کرد.

دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن دیدار با پرسنل درمانی و بهداشتی این مراکز، از نزدیک نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مورد بررسی قرار داد.

دیدار با پزشک و مراقبین سلامت، بازدید از داروخانه و بررسی اقلام دارویی، بازدید از آزمایشگاه و تاکید بر راه‌اندازی دستگاه اتوآنالیزر با توجه به لزوم آزمایشات تخصصی از دیگر اقدامات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این سفر بود.

وی در گفت‌وگو با پزشک مرکز وضعیت و چالش‌های بهداشتی و درمانی منطقه چارک را برررسی و راهکارهای مورد نظر را ارائه کرد.

دکتر جاودان، در بخش دیگری از این بازدید، از پروژه‌های بهداشتی درمانی در حال ساخت بندرچارک (آزمایشگاه تشخیص طبی و محل زیست پزشک) بازدید و روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد و بر تسریع روند تکمیل و ساخت این پروژه‌ها تاکید کرد.
معاونین بهداشتی، درمان و غذا و دارو نیز موارد مربوط به حوزه کاری خود را در این منطقه مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: سکونت غیرقانونی اتباع خارجه معضل بخش بهداشت و درمان پارسیان

در ادامه سفر رئیس دانشگاه به غرب استان، نشست مشترک دکتر غلامعلی جاودان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مهندس اصغر هاشمی؛ فرماندار شهرستان پارسیان با موضوع بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مشکلات کمبود دارو در این شهرستان گفت: یکی از دلایل کمبود دارو موضوع سکونت غیرقانونی اتباع بیگانه در شهرستان است که جزو آمار جمعیتی رسمی نیستند و از سهمیه دارو جمعیت ساکن شهرستان استفاده می‌کنند.

دکتر جاودان افزود: نرخ باروری در شهرستان ۱.۷ است، این درحالی است که نرخ باروری اتباع در این شهرستان ۵.۸ است.
این مقام مسئول در ادمه گفت: اتباع خارجی مشکلاتی را در زمینه بهداشت و درمانشان دارند و علاوه بر آن مصرف پنهان هم دارند؛ سهمیه دارو بر اساس سهمیه شهرستان تعلق می‌گیرد و باید داروی مصرفی اتباع را بر اساس تعهد اخلاقی در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: شهرستان پارسیان نسبت به جمعیت آن دارای بیشترین تعداد اتباع خارجی در کشور است که از تمامی کالاهای اساسی و پزشکی هم استفاده می‌کنند.
از دیگر مباحث گفتگوی فرماندار پارسیان و دکتر جاودان اهمیت مراقبت در برابر بیماریهای واگیر، کنترل پشه آئدس و موضوع واردات کالاهای سلامت محور در سطح شهرستان پارسیان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛ دستگاه ام‌آر‌آی بیمارستان رستمانی شهرستان پارسیان در حال نصب و راه اندازی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از از محل تخلیه تجهیزات و ساختمان دستگاه ام‌آرآی بیمارستان پارسیان از تحقق وعده تحویل یک دستگاه ام‌آر‌آی به بیمارستان رستمانی پارسیان خبر داد و افزود: امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه با حضور مهندسین متخصص این دستگاه در حال نصب و راه اندازی است و کمتر از دو ماه آینده آماده بهره برداری و ارائه خدمت است.

دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه ابراز کرد: این دستگاه ۱.۵ تسلا محصول ۲۰۲۳ شرکت فیلیپس است؛  که توسط معاونت درمان و امور اقتصادی وزارت بهداشت خریداری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شد.
دکتر جاودان خاطر نشان کرد: با راه‌ اندازی این مرکز تصویربرداری، نیاز شهرستان پارسیان از خدمات ام آر آی مرتفع و از تحمیل هزینه های اضافی به مردم جلوگیری خواهد شد.
دکتر جاودان ضمن تقدیر از خیرین این منطقه اظهار کرد: مکان فیزیکی این بخش با متراژ ۲۴۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال توسط خیر سلامت ساخته شده است.

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مدیر شبکه بهداشت شهرستان پارسیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به شهرستان پارسیان با مدیر و کارکنان شبکه بهداشت این شهرستان دیدار کرد.
در این نشست، دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه، معاونین بهداشتی، درمان، غذا و دارو، مدیران حراست و روابط عمومی دانشگاه، مدیر و کارکنان شبکه بهداشت شهرستان پارسیان حضور داشتند.
دکتر جاودان گفت: مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان یک برنامه بودجه ای به دانشگاه بدهد، و مشخص کند که چه میزان درآمد ایجاد می کند و چه برنامه‌های مشخصی را طی سال دارد».
وی افزود:  بنا بر برنامه اعلام شده، اگر نیرویی احتیاج دارید، این اختیار را دارید که از محل درآمد خودتان، کارمندان  موردنیازتان را اضافه کنید.

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بیمارستان رستمانی شهرستان پارسیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به شهرستان پارسیان از بیمارستان رستمانی این شهرستان نیز بازدید کرد.
دکتر غلامعلی جاودان در این بازدید نشستی نیز با رئیس بیمارستان رستمانی داشت. معاونین بهداشتی، درمان، غذا و دارو، مدیران حراست و روابط عمومی دانشگاه در این بازدید رئیس دانشگاه را همراهی کردند.

رئیس بیمارستان رستمانی پارسیان درمورد وضعیت تجهیزات، نیرو و نیازمندی‌های بیمارستان مباحثی را مطرح کرد.
دکتر جاودان گفت: بیمارستان رستمانی ۲۷۱ نفر پرسنل دارد که از این تعداد ۷۵نفر پرستار، ۲۱نفر ماما و بقیه سایر کادر درمان و نیروهای پشتیبانی است.
وی افزود: بهره‌وری و استفاده مفید از منابع انسانی اهمیت دارد و اضافه کاری پرسنل موجود می‌تواند کمک کننده باشند. پرداخت‌های‌تان را مدیریت کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: لیست کارانه و اضافه کارتان را به موقع ارسال کنید. چرا که در امتیازبندی بیمارستان اهمیت دارد.
وی گفت: مجوز افزایش تخت را دریافت کرده‌اید و می‌توانید تخت‌های بیمارستان را افزایش دهید.

دکتر جاودان به صورت شبانه نیز از مرکز خدمات جامع سلامت هنگویه بستک، همچنین از ساختمان الحاقی جدید و کلینیک تخصصی بیمارستان فارابی بستک نیز بازدید کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات