امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
صفحه نخست | اجتماعی | زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان آزاد شد

زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان آزاد شد

منتشر شده در ۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۹
قصاص

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی صالحی با اشاره به تأکیدات رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم تلاش در جهت ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص ، از تشکیل کمیته جهادی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان برای استخراج پرونده‌های موضوع ماده ۴٢٩ قانون مجازات اسلامی و بررسی مجدد آن‌ها خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعضای این کمیته به صورت شبانه روزی ضمن استخراج سریع پرونده‌های قصاص و تفکیک آن‌ها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: در خصوص یک زندانی محکوم به قصاص که سه سال پیش مرتکب قتل عمد شده بود نیز در نتیجه پیگیری های مستمر اعضای کمیته جهادی صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نموده اند.

صالحی در پایان یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این کمیته جهادی در شوراهای حل اختلاف استان را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده‌های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *