امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
صفحه نخست | اجتماعی | زندانیان مهریه ونفقه تا عید غدیر آزاد می‌شوند

زندانیان مهریه ونفقه تا عید غدیر آزاد می‌شوند

منتشر شده در ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰
زندان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ مصطفی کیشانی، مدیرکل زندان‌های استان هرمزگان روز شنبه در نشستی با حضور مدیرعامل ستاد دیه و روسا و مددکاران زندان‌های هرمزگان، افزود: هم اکنون ۲۱ زندانی مهریه و نفقه با بدهی۲۸۷ میلیارد ریال در زندان‌های استان بسر می‌برند.

وی بیان داشت: سازمان زندان‌ها با همت بنیاد مستضعفان، ۱۲ نفر از این افراد را با بدهی بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال آزاد می‌کند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهارداش: ۹ نفر از زندانیان نیز با تقسیط بدهی و حمایت نیکوکاران از زندان آزاد خواهند شد.

کیشانی گفت: زندانیانی که با جرائم غیرعمد وارد زندان می‌شوند، باید برای آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده تشکیل شود و به ستاد دیه معرفی شوند.

وی تاکید کرد: ماندگاری زندانیان دیه و جرائم غیرعمد در زندان‌ها باید به حداقل برسد و این مهم نیازمند تعامل بسیار مناسب سازمان زندان‌ها، ستاد دیه و مراجع قضایی است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهارداشت: مددکاران زندان‌ها نیز باید با جدیت مسائل پرونده‌ای زندانیان جرائم غیرعمد را پیگیری تا مقدمات آزادی آنان فراهم شود.

طبق علام ستاد دیه هرمزگان؛ از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۲۸ زندانی دیه وجرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

هم اکنون نیز ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۳۱۱ میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان بسر می برند.

ستاد دیه هرمزگان از آغاز شروع به فعالیت خود (سال ۱۳۸۱) تا پایان سال ۱۳۹۸ با کمک‌های خیران توانسته سه هزار و ۸۸ نفر زندانی تحت حمایت را با بدهی افزون بر ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد و به آغوش پر مهر خانواده‌هایشان بازگرداند.

دیه، چک، مهریه و نفقه از مهم‌ترین جرائم غیرعمد مالی زندانیان هرمزگان است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *