امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | فاجعه بی‌آبی در بخش رویدر

فاجعه بی‌آبی در بخش رویدر

اخبار :
منتشر شده در ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹

صدیق علی‌نیا رئیس شورای شهر رویدر از عملکرد ضعیف آبفای هرمزگان در تکمیل خط انتقال لوله آب‌شیرین‌کن بندرعباس به بخش رویدر انتقاد کرد.

فاجعه بی‌آبی در بخش رویدر

به گزارش پایگاه خبری قشم، علی‌نیا با اشاره به بحرانی بودن وضعیت آب شرب رویدر  اظهار کرد: اداره کل آبفا هیچ برنامه‌ای برای تکمیل لوله‌گذاری از دوراهی گرویر به بخش رویدر ندارد و ناتوان در تکمیل ۳۰ کیلیومتر خط انتقال مانده است.

وی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت آب شرب رویدر که از محل دو حلقه چاه تامین می شود، افزود: جیره‌بندی آب شرب شهر رویدر به پنج روز آن هم دو ساعت رسیده است و این دو حلقه چاه وضعیت مناسبی ندارند و مطمئناً در تابستان منتظر فاجعه بی‌آبی در بخش رویدر خواهیم بود.

حرکت قابل لمسی برای حل مشکل بی‌آبی رویدر  انجام نشده است

وی با انتقاد از مدیران آبفای استان هرمزگان که تا به امروز حرکت قابل لمسی برای حل مشکل بی‌آبی در این بخش انجام نداده است، تصریح کرد: متأسفانه استان‌های دیگر حق خود می‌داند که آب شیرین‌سازی شده خلیج فارس به استان‌های خود ببرند آب‌شیرین‌کن‌ها خلیج فارس آب استان‌های مرکزی از جمله یزد، اصفهان و کرمان را تأمین کند اما شهرها و روستاهای استان که به دریا چسپیده‌اند تشنه و درمانده از بحران بی‌آبی .

رئیس شورای شهر رویدر گفت: در آستانه سفر رییس جمهور به استان هرمزگان یکی از مهمترین و اولیت دار ترین خواسته مردم بخش رویدر تأمین آب شرب بخش رویدر از محل آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس هست که امید داریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی خط انتقال آب به بخش رویدر اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات