امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | راه ۱۰۰ روستا در هرمزگان مسدود شد

راه ۱۰۰ روستا در هرمزگان مسدود شد

منتشر شده در ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸
در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از خبرنگاران جوان، مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: سه مسیر اصلی در محور‌های بندر خمیر- بندرعباس، بندرلنگه بندرخمیر و یک مسیر در شرق استان بسته شد که با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسیر‌های جایگزین مشخص شده است.

مهرداد حسن زاده گفت: در شهرستان میناب تخلیه اضطراری سه روستای مازغ بالا، مازغ پایین و تُمبِک که حدود هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعتی بیش از ۱۰ هزار نفر هستند به اماکن امن منتقل شده اند.

وی گفت: همچنین بر اثر این بارندگی ها آب ۶۷ روستا و همچنین برق ۴۰ روستا که متغییر هستند قطع شده است.

به گفته مدیرکل بحران استانداری هرمزگان : در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و جزیره هرمز آبگرفتگی معابر و منازل گزارش شده است.

حسن زاده با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان از امشب و فردا سه شنبه گفت: مردم در این مدت از تردد‌های غیرضرور درون شهری و برون شهری و قرار گرفتن در مسیل رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کنترل سیلاب با محوریت آب منطقه‌ای تشکیل شده است، افزود: با کمک نیرو‌های قرارگاه مدینه منوره سپاه سیل بند‌هایی برای  جلوگیری از ورود آب به روستای مازغ بالا، مازغ پایین و تُبک ساخته شده است.

بارندگی ها از دو روز پیش در هرمزگان آغاز شده و بیشترین شدت در میناب شرق استان داشته است و باعث سرریز شدن سد استقلال میناب و باز شدن دریچه های اصلی سد شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *