امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | دید افقی در مناطق ساحلی و جزیره های هرمزگان کاهش یافت

دید افقی در مناطق ساحلی و جزیره های هرمزگان کاهش یافت

منتشر شده در ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
دید

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود:‌ دید افقی در شهرستان میناب به ۲ هزار متر، رودان چهار هزار متر، قشم، ۲ هزار متر، بندرخمیر سه هزار متر، ‌بندرلنگه سه هزار متر بشاگرد ۶ هزار متر، جاسک پنج هزار متر، پارسیان (گاوبندی) هشت هزار متر، حاجی آباد و بستک به ۹ هزار و ۹۹۹ متر رسید.

وی ادامه داد: همچنین رطوبت نسبی هوا در قشم و بندرلنگه ۹۳ درصد، بندرعباس ۹۰ درصد، پارسیان (گاوبندی) ۷۷ درصد، بستک ۷۵ درصد، بندرخمیر ۷۳ درصد، حاجی آباد ۷۱ درصد، میناب ۸۳ درصد، جاسک ۸۸ درصد، رودان ۷۳ درصد و بشاگرد ۶۹ درصد است.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده در روز گذشته برای هرمزگان و به‌خصوص منطقه شرق هرمزگان، ابراز کرد:‌ توده‌ی بارشی ساعت هفت و ۳۶ دقیقه بر فراز آسمان جاسک قرار داشت.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: برای نیمه شرقی استان، تنگه هرمز و دریای عمان با تأثیر فعایت موجی بارشی در امروز و فردا انتظار رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد می‌رود.

وی افزود:‌ احتمال تقویت موج بارشی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان وجود دارد که توصیه می‌شود افراد و خودروها از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

عارفی خاطر نشان کرد: برای برخی مناطق از جمله مناطق زلزله زده هرمزگان پیش‌بینی رگبار پراکنده باران و رعد و برق شده و اهالی این مناطق انتظار آن را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: خلیج فارس در حوالی جزایر غربی مانند کیش و لاوان به نسبت مواج است و به تدریج از سرعت باد کاسته می‌شود اما با توجه به تأثیر سامانه بارشی در تنگه هرمز و دریای عمان و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد شرایط برای تردد دریایی در این مناطق ناایمن پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شناورهای سبک از تردد دریایی در این مناطق خودداری کرده و تمهیدهای لازم در این خصوص بکارگرفته شود، همچنین هرمزگانی‌های از صبح چهارشنبه انتظار کاهش نسبی کمینه دما را داشته باشند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8087

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات