امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | دوچرخه سوار ساوه‌ای قشم را رکاب زد

دوچرخه سوار ساوه‌ای قشم را رکاب زد

منتشر شده در ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
رکاب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، ابوالفضل قربانی روز سه شنبه در گفت و گویی گفت: حرکت خود را ۵۷ روز پیش از بندر بوشهر آغاز کردم و تاکنون نوار ساحلی خلیج فارس از این استان تا خمیر را رکاب زدم و از آنجا وارد جزیره قشم شدم.

وی افزود: در این مسیر شهرهای دلوار، دیّر، کنگان، سیراف، کوشکنار، تبن، بنود، مقام، جزیره لاوان، بوچیر، حمیران، بندر نخیلو، جزه، چیروئیه، بندر آفتاب، بندر چارک، بندر لنگه، کُنگ، بندرخمیر را رکاب زدم.

این ورزشکار ادامه داد: در بخش هایی از مسیر ایران گردی دوچرخه سوارانی از استان‌های قم، کرمان من را همراهی کردند.

قربانی تصریح کرد: پس از ورود به جزیره قشم، سفر خود را از جاده ساحل جنوبی این جزیره آغاز کردم و با رسیدن به اسکله کندالو و  از طریق آن به جزیره هنگام وارد شدم و این جزیره را طی ۲ روز طی کردم.

وی افزود: سپس مسیر خود را  به سمت غرب جزیره ادامه دادم  و تا روستای باسعیدو در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم را رکاب زدم و سپس از ساحل شمالی به قشم برگشتم.

این ورزشکار ادامه داد: در ادامه سفر خود جزیره‌های لارک، هرمز و بندرعباس را رکاب خواهم زدم و سپس به سمت جنوب کرمان حرکت خواهم کرد.

درباره انتخاب دوچرخه سواری افزود: نهم آبانماه ۱۳۸۹ با موتور تصادف کردم و چند روزی بیهوش بودم که پس از آن تصمیم گرفتم دیگر سوار موتور نشوم و از همان زمان به دوچرخه سواری و ترویج فرهنگ استفاده از این وسیله روی آوردم.

این ورزشکار خاطرنشان کرد: حدود هفت سال است که شعار «سفر با دوچرخه، سفر به رویاها»  را برای فعالیت خودم انتخاب کردم تا برندی برای ترویج دوچرخه سواری داشته باشم.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12028

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات