امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | دوره دانش افزایی مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در قشم آغاز شد

دوره دانش افزایی مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در قشم آغاز شد

منتشر شده در ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸

 دوره دانش افزایی روسای گروه و کارشناسان مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان استان های سراسر کشور امروز(سه شنبه) به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در جزیره قشم آغاز شد.

دوره دانش افزایی مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در قشم آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، در این دوره سه روزه دانش افزایی ۸۰ شرکت کننده از ۳۱ استان کشور حضور دارند.

در این دوره دانش افزایی که در ۲ سطح “مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه” و “طرح های ملی” آغاز و در حال برگزاری است، شرکت کنندگان اثرگذاری رویدادهای “همنا” (هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان) و “نما” (نوآوری مشارکت‌های اجتماعی) در استان های سراسر کشور را ارزیابی و به صورت مستقیم مشکلات و دغدغه‌های خود را با مسوولان حوزه جوانان مطرح و پیگیری می کنند.

این ۲ رویداد “همنا و نما” با هدف توانمندسازی و توسعه مشارکت اجتماعی جوانان طراحی و اجرا شده است که رویداد همنا یک رویداد آموزشی و رویداد نما، اتفاقی برای کشف ایده‌های کاربردی جوانان در حل مسایل اجتماعی است.

در این دوره کارگاه های آموزش سامانه صدور و تغییرات روندها، قوانین و مقررات توسعه مشارکت های اجتماعی، تشریح سیاست های کمی و کیفی و دستورالعمل های جدید، تشریح نظام نامه آموزشی و حمایت از کارگاههای سمن ها، تشریح شاخص های ارزیابی سازمان های مردم نهاد جوانان، شبکه سازی تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان، انتخابات دبیرخانه های استانی شبکه ها، ارزیابی دبیرخانه های استانی شبکه ها و تشریح برنامه عملیاتی شبکه ها برگزار خواهد شد.

همچنین ارایه نکات کلی در خصوص بودجه و شاخص های ارزیابی و برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های موثر اطلاع رسانی، تبلیغات و مستند سازی برنامه ها از دیگر برنامه‌های محوری این دوره دانش افزایی است.

در آیین افتتاح این دوره دانش افزایی سه روزه که در پلاژ ساحلی سیمین جزیره قشم در حال برگزاری است، مجتبی تاجیک مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، علی پارسانیا مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان و مجتبی عامری معاون امور جوانان اداره کل ورزشی و جوانان استان هرمزگان و رضا دریایی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم حضور داشتند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18879

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات