امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
صفحه نخست | اخبار قشم | دستگیری ۵۷۲ متهم و متجاوز مرزی توسط دریابانی قشم

دستگیری ۵۷۲ متهم و متجاوز مرزی توسط دریابانی قشم

منتشر شده در ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲

فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت: افتخارات پلیس مرزبانی در عملکرد سال گذشته دستگیری ۵۷۲ متهم و متجاوز مرزی در سطح مرزهای آبی بزرگترین جزیره خلیج فارس بود.

به گزارش پایگاه خبری قشم، فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: اهمیت اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره مورد توجه ویژه دریادلان این پایگاه بوده و برخورد با قاچاقچیان، از اولویت های جدی مرزبانان در این شهرستان مرزی است.

سرهنگ امیری اضافه کرد: در راستای اجرای طرح های عملیاتی و مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز در جزیره قشم و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، در سال ۱۴۰۲ با هدایت و برنامه ریزی های انجام شده به همت مرزبانان غیور پایگاه‌ دریابانی قشم، بیش از ۲ میلیون و ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و توقیف شد.

وی گفت: پارسال بیش از ۵۶ هزار قلم کالای ممنوعه و ضد فرهنگی، سه میلیون و ۶۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق، بیش از یکهزار راس احشام قاچاق، بیش از هشت هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، بیش از ۵۳ هزار ثوب البسه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ قلم لوازم آرایشی، بیش از ۹ هزار متر پارچه و بیش از ۸۲ هزار قلم انواع کالای قاچاق توسط دریابانان و دریادلان این پایگاه در سطح مرزهای این جزیره کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انهدام چند باند قاچاق تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در این مدت ۱۳۹ فروند شناور متخلف، ۹ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

فرمانده دریابانی قشم با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی قاچاق کالا و ارز به خارج از کشور و جلوگیری از هدر رفت سرمایه عظیم ملی، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم مناطق مرزنشین با مرزبانان در شناسایی و کشف جرایم از عموم مرزنشینان خواست در صورت مشاهده و برخورد هرگونه قاچاق و نگهداری غیرمجاز توسط افراد سودجو و قانون گریز، در اسرع وقت مراتب را به مراکز دریابانی در نوار مرزی استان اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

امیری اعلام کرد: کارشناسان اقتصادی ارزش کالاهای کشف شده در سال ۱۴۰۲ توسط مرزبانان پایگاه دریابانی قشم را بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی بیان کرد: امید است مرزبانان به لطف پروردگار متعال در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) و پیروی از فرامین نایب آن حضرت رهبر و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همواره در راه خدمت به اسلام، قرآن، ولایت و جمهوری اسلامی ایران موفق باشند و با تلاش مضاعف موجبات توفیق بیشتر در تامین امنیت منطقه را فراهم آورند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات