امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
صفحه نخست | اقتصادی | درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب آب وارد سد شمیل شد

درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب آب وارد سد شمیل شد

اخبار :
منتشر شده در ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶
درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب آب وارد سد شمیل هرمز شد

مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب آب وارد سد شمیل و نیان بندرعباس شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، نظام‌الدین قریشی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سد جگین در شهرستان بشاگرد ۲۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که براساس آخرین گزارش‌های دریافتی در بارندگی‌های اخیر، ۲۰۰ هزار مترمکعب به ذخیره آب ‌این سد افزوده شد وهم اکنون از نظر ذخیره وضعیت نسبت خوبی دارد.

وی بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر سدهای استقلال و سرنی در شهرستان میناب ذخیره آبی نداشتند و تغییری در ذخیره این سدها نیز ایجاد نشده است.

مدیر گروه بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: پنج سد بزرگ و مهم استان که به‌طور تقریبی ظرفیت آن ها خالی شده، در بارندگی های پیش روی آماده آبگیری هستند.

قریشی یادآورشد: پنج سد بزرگ و مهم استان هرمزگان باتوجه به اینکه همچنان ظرفیت ذخیره آب آن‌ها تکمیل نشده است، در بارندگی‌های پیش رو در روزهای پایانی پاییز و همچنین زمستان آماده آبگیری هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این بارش‌ها مقطعی بوده و به صورت ملی در یک دوران گذر خشکسالی قرار داریم؛ مردم باید الگوی مصرف در حوزه آب را رعایت کرده و از مصرف بی‌رویه آب پرهیز کنند.

ظرفیت سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب، سد سرنی ۴۵ میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان ۹۸ میلیون مترمکعب و سد جگین ۲۱۰ میلیون مترمکعب است.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری، استان هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که به تدریج در محدوده تنگه هرمز، برخی نقاط مرکزی و شرقی استان و ارتفاعات، افزایش و رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تُندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و دریا نیز در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان در ساعت‌های متلاطم خواهد شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=17137

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات