امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی در هرمزگان

طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۲
طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی

به گزارش پایگاه خبری قشم،  سرهنگ “مجید صالح پور” در تشریح این طرح بیان داشت: در طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا، که از چهاردهم آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده، خودروهای بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.

روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در شهرها است

وی افزود: طرح کنترل معاینه فنی خودروها به دو روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه روز مانند یک افسر پلیس، خودروهای بدون معاینه فنی را ثبت می‌کنند.

در این روش قابلیت کنترل معاینه فنی در دست افزار پلیس ایجاد شده و پلیس با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان هرمزگان تصریح کرد: در طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا، خودروهایی که بدون معاینه فنی باشند، برابر کدی که در جدول جرایم پیش‌بینی شده است ۵۰هزار تومان جریمه می‌شوند و خودروهایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ و به آن‌ها پلاک تعمیرگاه نصب و به تعمیرگاه‌ها اعزام شوند.

وی گفت: در این طرح خودروهایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، به آن‌ها مهلت چند روزه‌ای جهت برطرف کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

سرهنگ “صالح پور”در پایان بیان داشت: طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از ۱۴ آبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۵ آذر ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16567

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات