امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵
صفحه نخست | اجتماعی | حضور حماسی مردم قشم در راهپیمایی۲۲ بهمن

حضور حماسی مردم قشم در راهپیمایی۲۲ بهمن

اخبار :
منتشر شده در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۵

مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شهرستان مرزی قشم در همان ساعت های ابتدایی صبح و در حالی که آسمان را ابرها پوشانده بود شاهد حضور پور شور مردم در این آیین بودیم.

حضور حماسی مردم قشم در راهپیمایی۲۲ بهمن

به گزارش پایگاه خبری قشم، با دمیدن آفتاب بیست و دومین روز از بهمن ۱۴۰۲، چهره قشم تغییر کرد و مردم حال و هوای دیگری پیدا کرده بودند، مردمی که در چهل و پنجمین جشن تولد انقلاب شان برای خلق حماسه ای دیگر لحظه شماری می کردند.

هرچه به ساعت ۹ صبح نزدیک تر می شدیم خیابان ها و مسیرهای منتهی به راهپیمایی شلوغ تر می شد و جمعیتی عظیم در حال حرکت به سمت بازار قدیم قشم، مقصد نهایی راهپیمایان بودند تا خود را در جشن انقلاب سهیم کنند.

راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه امسال در قشم با حضور حماسی مردم سرزمین آب و آفتاب از ساعت ۹ صبح از مسیرهای منتهی به میدان پاسداران آغاز شد و تا به سمت بلوار ساحلی این شهر ادامه یافت.

امروز همچنین پرچم ۴۵ متری جمهوری اسلامی در مسیر این راهپیمایی به مناسبت فجر چهل و پنجم بر دستان مردم نگین خلیج فارس به اهتزاز در آمد و تا کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس قشموندان را هدایت و رهبری کرد.

بانوان قشمی نیز در حالی که با کودکان خود در این راهپیمایی شرکت کرده بودند صحنه های کم نظیری از حضور حماسی خود در عرصه انقلاب در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس رقم زدند.

همچنین پلاکارد نوشته هایی نیز با مضامین “۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران همه آمده ایم”، “مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل” و ” ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران نهضت ادامه دارد” در دست راهپیمایان مشاهده می شد.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، برخی نوجوانان نیز به چشم می خوردند که علاوه بر آنکه پرچم مقدس جمهوری اسلامی را روی دوش خود انداخته بودند، نقش این پرچم مقدس را روی صورتشان نیز نقاشی کرده و جلوه ای زیبا به مراسم بخشیده بودند.

امروز مردم این جزیره به عنوان مرزداران و مرزبانان خلیج فارس بار دیگر ثابت کردند که بدون تردید اصلی ترین عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران که چون سدی آهنین در برابر زیاده خواهان، دشمنان و رژیم های سلطه محکم و استوار ایستاده اند، مردم فهیم و قهرمان این سرزمین الهی هستند.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این تجمع عظیم مردمی بر ایستادگی و مقاومت ملت ایران بر سر ارزش های خود تاکید کرد.

مسوولین شهرستان قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه، محمد محمد حسینی فرماندار، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، دریادار دوم پاسدار اسکندر میرشکاری‌ نسب فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه، سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده سپاه و سرهنگ مهراب کاظمی فرمانده انتظامی این شهرستان مرزی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران از سوی مردم ایران و ساحل نشینان جزیره قشم در حالی جشن گرفته شد که توفیقات فراوانی در ابعاد سیاسی، علمی، فناوری و فرهنگی و غیره نصیب ما ایرانیان شده است.

انقلابی که انفجار نور بود و پرتو آگاهی بخش آن اقصی نقاط جهان اسلام را در نور دیده و بیداری اسلامی را رقم زده است.

انقلابی که ودیعه گران بهایی است که خداوند سبحان به ملتی عطا کرد که لیاقت و صلاحیت آنان آزادگی و رهایی از یوغ استبداد و طاغوت بود.

ملتی که بعد از ظهور اسلام بهترین و ناب‌ ترین مشی دین داری و ایمان به خدای یکتا را سرلوحه خود قرار دادند و با احیا و اعتلای مذهب فاخر تشیع علوی و اعتصام عملی به مکتب انسان ساز اهل بیت رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) تحت شدیدترین خفقان و فشار حکومت های ظلم و جور خالق بهترین نمونه اسلام مداری و مسلمانی شدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20974

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات