امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
صفحه نخست | اخبار قشم | حدود پنج هزار بیمار در نوروز به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم مراجعه کردند

حدود پنج هزار بیمار در نوروز به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم مراجعه کردند

منتشر شده در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۰
مراجعه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر یاسر مرادی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در مدت یادشده سه هزار و ۵۲۹ بیمار نیز به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی قشم مراجعه کردند که این رقم نیز نشان دهنده بالا بودن حجم کار در این مراکز در طول ۱۷ روز گذشته از تعطیلات نوروزی است.

 وی ادامه داد: در این مدت ۶ بیمار بدحال با شناور اورژانس دریایی و آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ از قشم به بندرعباس منتقل شدند و چهار هزار و ۱۴۴ تماس تلفنی نیز با شماره تلفن ۱۱۵ در سطح شهرستان برای استفاده از خدمات اورژانس صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت قشم در بخش دیگری از این گفت و گو به تشریح فعالیت های واحد سلامت محیط این شبکه در طول این ۱۷ روز گذشته پرداخت و گفت: چهار هزار ۲۱۵ مورد بازدید بازرسان این واحد از اماکن تهیه، ‌تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی شهرستان قشم در این مدت به پلمب شدن ۲۰ واحد صنفی متخلف، معرفی شدن ۱۸۱ مورد به مراجع قضایی و معدوم شدن افزون بر چهار هزار و ۵۸۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف منجر شده است.

دکتر مرادی اضافه کرد: در مدت یادشده رسیدگی به ۶۹ مورد شکایت انجام شد و بازرسان واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ۳۶۵ مورد نمونه گیری از آب آشامیدنی و کلرسنجی آب را انجام دادند و با همکاری سایر ادارات هزار و ۷۲۰ مورد بازرسی، بازدید و گشت مشترک بهداشتی و تعزیراتی را انجام دادند.

وی توضیح داد: در ۱۷ روز گذشته از تعطیلات نوروزی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی ۵۲۶ مورد اعزام بیمار و مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شد که تکنسین های اورژانس با اعزام به محل وقوع ۱۱۲ تصادف ۸۰ نفر از حادثه دیدگان را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل و به ۳۲ نفر در محل خدمات درمان سرپایی ارائه کردند.

سرپرست شبکه بهداشت قشم اظهار داشت: متاسفانه در مدت یاشده پنج گردشگر نوروزی بر اثر بی احتیاطی و شنا در مناطق شنا ممنوع در سواحل این جزیره جان باختند و ۱۲۰ مورد زایمان نیز در مراکز درمانی و بیمارستانی قشم ثبت و گزارش شده است.

وی گفت: این خدمات رسانی بهداشتی و درمانی توسط ۷۴۱ نفر/ ساعت پرستار و ۴۷ پزشک و متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب، اطفال، بیهوشی، جراحی، ارولوژی، زنان و زایمان، طب اورولوژی، داخلی و بقیه رشته‌های پایه به صورت شبانه روزی انجام شده است.

دکتر مرادی یادآور شد: این اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا شامگاه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ انجام شده که نتایج به دست آمده را حاصل زحمات پرسنل این شبکه و همکاری سازمان های ذیربط به ویژه حمایت های خاص سرپرست سازمان منطقه آزاد، ‌فرماندار شهرستان، ‌دادستان، ‌قائم مقام ستاد هماهنگ خدمات سفر قشم، دهیاران، نیروهای بسیج، همراهی کمیته نظارت و بازرسی و کمیته امنیت این ستاد و توجه خاص رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و معاونین می دانیم.

قشم این روزها میزبان آخرین گروه از میهمانان و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13185

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات