امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
صفحه نخست | اخبار قشم | جوان تحصیلکرده قشمی در کجای مدیریت شهری قشم جای دارد؟

جوان تحصیلکرده قشمی در کجای مدیریت شهری قشم جای دارد؟

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۱

به گزارش پایگاه خبری قشم، مرتضی فاخری (کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک) گفت: بحث ما در اینجا و بطور اختصاصی در مورد جزیره قشم، عدم به کار گیری نیروی مستعد انسانی و جوان قشمی می باشد. در بدترین شرایط و در سال هایی که کشور ما با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه بود، نظام نسبت به ایجاد دانشگاه و مدارس در سطح جزیره قشم اقدام نمود که نتیجه آن، دانش آموختگی صدها کارشناس و متخصص در حوزه های مختلف علمی و فنی بوده است.

سؤال اینست که در این سه دهه اخیر و بعد از جنگ تحمیلی و ایجاد بسترهای لازم اقتصادی و زیر بنایی در جزیره قشم، چند نفر از این دانش آموخته ها در بدنه مدیریتی این جزیره مشغول به فعالیت شده اند؟ تا به اکنون چند نفر از مدیران سازمانی در این جزیره از بین جوانان متخصص قشمی بوده است؟ آیا به مطالبات قشر تحصیل کرده قشمی در این مدت، گوش سپرده داده شده است؟

آمار و ارقام در مورد اشتغال و بیکاری این قشر از جامعه قشمی، نشاندهنده عدم تناسب لازم نسبت به جذب افراد مورد هدف بوده و با توجه به یأس و نگرانی از آینده مبهم، بیشتر تحصیل کردگان قشمی در مشاغلی نامرتبط با تحصیلاتشان و بصورت آزاد و به سختی در حال گذران زندگی می باشند.

انتظار جامعه جوان و تحصیلکرده قشمی از مسئولین و خادمان این ملت آن است که با توجه به شرایط موجود و همچنین مهارت کافی و تخصص کسب شده لازم در دوران تحصیل و پس از آن، مسئولیت های مدیریتی را نیز به آنها بسپارند تا با شور جوانی در کنار تجربه بزرگان، مایه رونق و بهبود وضعیت شهری و روستایی این جزیره گردند.

در پایان، بی انصافی خواهد بود که بهبود وضعیت را در زمینه توسعه نیروی انسانی در دهه اخیر نادیده بگیریم اما همچنان تا نقطعه تعالی و پیشرفت، راهی بس طولانی در پیش است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات