امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در قشم

جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در قشم

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۰

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰ دستگاه خودروی فرسوده رها شده در این شهر جمع‌آوری شده است.

جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد پورعلی افزود: این خودروهای فرسوده که برای مدت طولانی در معابر اصلی و فرعی شهر قشم رها شده و بلاتکلیف مانده‌ بودند با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس راهور از سوی نیروهای این مدیریت جمع آوری و به توقفگاه‌های مجاز هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق سد معابر عمومی خودروهای فرسوده رها شده در معابر شهر قشم است، گفت: این خودروها که مدت‌ها بدون حرکت در محل های مورد نظر باقی مانده بودند مشکلاتی همچون افزایش معضل کمبود محل پارک خودرو، نابسامانی بصری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی را به دنبال داشتند.

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در همین راستا عوامل این مدیریت با هماهنگی با دستگاه های ذیصلاح به منظور ساماندهی این موضوع نسبت به صدور اخطاریه‌های ابتدایی برای خودروهای فرسوده و مسدود کننده معابر عمومی در سطح شهر قشم اقدام و خودروهایی که به دلیل رسیدن به سن فرسودگی در حاشیه معابر شهری رها شده و مالکان دیگر سراغی از آنها نمی‌گیرند را جمع آوری کردند.

اعلام مشاهده خودروهای فرسوده رها شده در شهر

پورعلی توضیح داد: رفع مشکلات و نازیبایی های شهری ارتباط مستقیمی با نقش‌آفرینی قشموندان دارد و بایستی ضمن آگاهی‌بخشی و القای احساس مسوولیت به شهروندان، گام‌های مثبتی در جهت مشارکت و همکاری میان مدیریت شهری و مردم سرزمین آب و آفتاب برداشته شود.

وی از عموم قشموندان خواست با مشارکت موثر خود و اعلام مشاهده خودروهای فرسوده رها شده در شهر به این مدیریت، حوزه مدیریت شهری را در ارتقا شاخص زیست پذیری نگین خلیج فارس یاری کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات