امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱
صفحه نخست | گردشگری | ثبت بیش از سه میلیون سفر دریایی در هرمزگان

ثبت بیش از سه میلیون سفر دریایی در هرمزگان

منتشر شده در ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲

از ابتدای سفر‌های نوروزی تا روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه در هرمزگان سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۸۰ نفر مسافر و گردشگر به جزایر استان سفر دریایی داشتند.

ثبت بیش از سه میلیون سفر دریایی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، رئیس کمیته طرح تسهیل سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۹۹۴ نفر مسافر و ۵۱۹ هزارو ۸۸۶ نفر گردشگر بوده‌اند.

حسین عباس‌نژاد افزود: در این مدت ۲۴۹ هزار و ۸۸۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی نیز ۵۵۸ هزارو ۶۳۲ دستگاه خودرو از طریق شناور‌های لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح سفر‌هایی دریایی در استان هرمزگان تا روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه نیز ۲۲۸ هزار و ۴۰۲ مسافر از بندر شهید ذاکری قشم رفت و آمد کرده‌اند.

عباس‌نژاد افزود: در این روز ۱۹۷ هزار و ۱۵۶ مسافر و ۲۱هزار و ۳۲۲ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

وی شمار مسافران نوروزی از بنادر پهل و لافت در روز گذشته (۱۰ فروردین‌ماه) را ۶۰ هزارو ۶۵۳ نفر و آمار جابه‌جایی گردشگران در جزیره کیش را نیز ۱۰هزار و ۸۴۶ نفر اعلام کرد.

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات