امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸
صفحه نخست | اجتماعی | توسعه جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است

توسعه جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است

منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
توسعه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی فیروزی دوشنبه شب در نشست کارگروه ویژه توسعه جزیره هرمز ، اظهار داشت: باید برنامه مدون و عملیاتی برای توسعه جزیره هرمز داشته باشیم که همه ابعاد در این برنامه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برنامه توسعه جزیره باید به گونه ای باشد که وظایف هر دستگاه، منابع مورد نیاز و تمامی موارد در آن مشخص گردد تا به اهداف مورد نظر برای جزیره هرمز دست یابیم.

فیروزی ابراز داشت: باید فضای مناسب برای سرمایه گذاری در جزیره هرمز فراهم و همچنین زیرساخت های مورد نیاز در این جزیره در راستای افزایش جذب گردشگر با هدف تامین معیشت و اشتغال مردم ، ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: برنامه ریزی در جهت برگزاری مجموعه ای از جشنواره های فرهنگی، هنری و گردشگری و همچنین معرفی و بازاریابی در جهت رشد فروش صنایع دستی جزیره هرمز، از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

جزیره هرمز در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و در مقابل تنگه هرمز واقع شده است که سابقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

این جزیره زیبا به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه ها، پرتگاه های صخره ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت ها و شقایق های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

هرمز سالیان سال زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و با ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه همان سال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات