امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
صفحه نخست | اقتصادی | تنش آبی روستای بوچیر در غرب پارسیان برطرف شد

تنش آبی روستای بوچیر در غرب پارسیان برطرف شد

اخبار :
منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: تنش آبی روستای بوچیر در غرب پارسیان با وارد مدار شدن یک حلقه چاه پس از انجام عملیات کف‌شکنی، برطرف شد.

تنش آبی روستای بوچیر در غرب پارسیان برطرف شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در بازدید از روستای بوچیر پارسیان افزود: روستای بوچیر با حدود پنج هزار نفر جمعیت، به دلیل خشکسالی پیش از این، یکی از چاه‌های تامین آب این روستا از مدار خارج شده بود که با تخصیص اعتبار و عملیات کف شکنی، مجدد وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: به دلیل کمبود آب و جوابگو نبودن یک حلقه چاه برای تامین آب این روستای بزرگ، آب آشامیدنی مشترکین به صورت نوبت بندی توزیع می‌شد که با اتمام عملیات کف شکنی و اجرای ۱.۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب بوچیر اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای عملیات کف شکنی چاه را ۱۴ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: هزینه خرید لوله‌های خط انتقال نیز توسط خیر نیک اندیش اهل پارسیان تامین شده است.

روستای بوچیر پارسیان با پنج هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع‌شده است؛ پارسیان با جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر با قرار گرفتن در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از مرکز استان در غربی ‌ترین نقطه هرمزگان واقع است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18796

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات