امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تمهیدات ترافیکی ویژه پلیس راه هرمزگان برای روز طبیعت

تمهیدات ترافیکی ویژه پلیس راه هرمزگان برای روز طبیعت

منتشر شده در ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
پلیس راه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، مهدی نیکبخت رئیس پلیس راه هرمزگان صبح امروز با اشاره به روز طبیعت و تقارن آن با آخرین روز از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: پلیس راه استان برای کنترل و روانسازی ترافیک در این روز آمادگی کامل داشته و در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه که رانندگان باید از انجام رفتار های پرخطر و سبقت‌های غیرمجاز در جاده‌‌ها به‌ ویژه در محورهای روستایی و فرعی پرهیز کنند، تصریح کرد: مسافرانی که در محورهای روستایی و فرعی تردد دارند باید توجه بیشتری به مسافرت ایمن در این محورها داشته باشند.

سرهنگ نیکبخت افزود: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جداً خودداری کرده و در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.

وی به رانندگان توصیه کرد: کلیه رانندگان وسایل نقلیه از توقف در خط های عبور همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی یا احتمال وقوع تصادف گردد اجتناب کنند و همچنین از پارک خودرو و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خودداری شود .

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: شهروندان عزیز مراقب کودکان و سالمندان باشند و از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه ها درخیابان ها و معابر اصلی درمحلی که خانواده ها نشسته اند جلوگیری شود.

سرهنگ نیکبخت خاطرنشان کرد: رانندگان در مسیر بازگشت، باید ممنوعیت‌های لحاظ شده را رعایت کرده و از توقف در حاشیه معابر و حریم‌های فاقد ایمنی مسیرها خودداری کنند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه رانندگان باید در مسیرهای پرترافیک صبر و حوصله داشته باشند و از عجله و شتاب خودداری کنند، بیان کرد: رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

سرهنگ نیکبخت گفت: در صورت وقوع تصادفات خسارتی بلافاصله سرنشینان را از محل حادثه دور کرده و پس از آن اگر خودروهای خسارت دیده قابل حرکت بودند، آنها را از مسیر سواره‌رو به شانه خاکی سمت راست منتقل و اگر قابل جابجایی نیستند با نصب مثلث شبرنگ در فاصله ایمن، نسبت به هشدارهای لازم به خودروهای در حال تردد برای جلوگیری از تصادفات بعدی اقدام کنند.

وی خستگی و خواب آلودگی را مهمترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای قلمداد کرد و افزود: به رانندگان توصیه می‌شود تا در طول سفر به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه به مسافران نوروزی توصیه می‌‎شود تا از سفر کردن هنگام شب خودداری کنند ، ابراز داشت: شهروندان برای سفر ایمن و مطمئن می‌توانند زمان بازگشت خود را مدیریت کنند.

سرهنگ نیکبخت در پایان با اشاره به تمهیدات پلیس برای روز ۱۳ فروردین، گفت: پلیس راه استان در روز طبیعت با حضور تیم های گشت محسوس و نامحسوس خودرویی و موتوری در سطح استان، اقدام به کنترل تردد و روانسازی ترافیک معابر می‌کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13163

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات