امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تقویت واکسیناسیون عمومی برای پیشگیری از گسترش سویه اومیکرون ضروری است

تقویت واکسیناسیون عمومی برای پیشگیری از گسترش سویه اومیکرون ضروری است

منتشر شده در ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
گسترش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی رئوفی شنبه شب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ، اظهار داشت: با توجه سرایت گسترده سویه جدید کرونا از طریق مبتلایان به سایر افراد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون بهترین راهکارها برای مقابله با آن است.

وی ادامه داد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و با توجه به اینکه در نیمه دوم سال به ویژه در سه ماهه پایانی همیشه شاهد حضور مسافرانی از اقصی نقاط کشور در هرمزگان هستیم، باید مقوله واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم را با جدیت بیشتر دنبال کنیم.

رئوفی تصریح کرد: در همین راستا نیز باید نظارت بر اماکن گردشگری و اقامتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تشدید شود و در کنار آن رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در اماکن گردشگری،اقامتی و تفریحی برای جلوگیری از گسترش سویه جدید  ویروس کرونا مورد توجه مردم قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: مراقبت و توجه نسبت به وضعیت سویه جدید ضروری است و باید مراقبت ها تشدید شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی جهت تقویت نظام بهداشت و درمان در مقابل سویه امیکرون به کار گرفته می شود.

رئوفی گفت: مراقبت، رعایت شیوه نامه های بهداشتی،تقویت برنامه واکسیناسیون عمومی، تقویت آمادگی نظام سلامت برای پذیرش بیماران و آموزش همگانی و اطلاع رسانی گسترده از جمله مهمترین برنامه هایی است که باید برای مقابله با موج جدید ویروس کرونا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9487

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات