امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۶
صفحه نخست | اقتصادی | تفاهم‌نامه احداث دهکده ورزش‌های دانش‌آموزی در بندرعباس امضا شد

تفاهم‌نامه احداث دهکده ورزش‌های دانش‌آموزی در بندرعباس امضا شد

اخبار :
منتشر شده در ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
تفاهم‌نامه احداث دهکده ورزش‌های دانش‌آموزی در بندرعباس امضا شد

تفاهم‌نامه احداث دهکده ورزش‌های دانش‌آموزی شهید سلیمانی در بندرعباس میان مهدی دوستی و رضا مراد صحرایی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، تفاهم نامه‌ ساخت دهکده ورزشی دانش آموزی شهید سردار سلیمانی در بندرعباس میان رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و مهدی دوستی استاندار هرمزگان به امضا رسید.
در این جلسه که صادق ستاری فر معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند بنا شد در همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و استانداری هرمزگان این فضای بزرگ ورزشی که مجهز به استخر شنا، سالن ورزشی چند منظوره ۱۸۰۰ متری، خوابگاه ۶۰۰ نفری، چمن طبیعی، پیست دوومیدانی و … است احداث شود.

مهدی دوستی در این نشست با تشکر از نگاه ویژه‌ وزیر آموزش و پرورش به توسعه زیرساخت‌های تعلیم و تربیت در هرمزگان، اظهارداشت: از بدو ورود به استان هرمزگان آب و آموزش را به عنوان محورهای اصلی کار در استان معرفی کردیم و در تلاش هستیم که وضعیت را در این دو حوزه به شکل ملموسی ارتقا ببخشیم.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد توانستیم در توسعه آموزش‌های مهارت محور و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به آموزش‌های هنرستانی به اهداف برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم و بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم استان به سمت هنرستان‌ها بروند‌‌.

استاندار هرمزگان همچنین از تصویب طرح کیفیت‌بخشی به آموزش در استان خبر داد و گفت: در این طرح تلاش‌داریم با توجه به افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور، دانش‌آموزان را برای درخشش در امتحانات نهایی آماده کنیم تا سهم هرمزگان در رتبه‌های بالای کنکور و کرسی‌های دانشگاه‌های مطرح افزایش یابد.

دوستی، با تاکید بر اینکه عقل سالم در بدن سالم پرورش می‌یابد گفت: در کنار ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان، توجه ویژه‌ای نیز به حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی داریم و نمی‌خواهیم صرفا افرادی تک بعدی را تربیت کنیم.

استاندار هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: قطعا توسعه امکانات ورزشی در حوزه دانش‌آموزی می‌تواند رغبت به یادگیری را در دانش‌آموزان افزایش دهد از این رو سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش دانش‌آموزی را امری مهم در افزایش نشاط اجتماعی می‌دانیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، همچنین بر لزوم اجرای جدی طرح شهید سلیمانی در مدارس استان تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌تواند نشاط ایجاد شده در مدارس را به سایر اقشار جامعه انتقال داد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=17153

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات