امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴
صفحه نخست | اقتصادی | تزریق گاز از بندرعباس به سیستان وبلوچستان از طریق ۱۲۰۰ کیلومتر خط انتقال درحال انجام است

تزریق گاز از بندرعباس به سیستان وبلوچستان از طریق ۱۲۰۰ کیلومتر خط انتقال درحال انجام است

اخبار :
منتشر شده در ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز کشور گفت: هم اکنون تزریق گاز از بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان از طریق یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری قشم، رضا رفیعی روز چهارشنبه در نشست مشترک منطقه ۶ عملیات انتقال گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار افزود: با توسعه خطوط لوله انتقال گاز در سیستان وبلوچستان در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط گاز فشار قوی در این استان وجود دارد و تا پایان امسال ۹۰۰ کیلومتر دیگر به آن افزوده خواهد شد.

رفیعی یادآورشد: با تزریق و انتقال گاز توسط منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مایع در بندر چابهار صرفه جویی می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از حجم گاز انتقال داده شده به سیستان و بلوچستان، به صنایع و نیروگاه‌ها اختصاص دارد و در راستای تداوم این صنایع ضروری است که پایداری انتقال گاز، انجام فعالیت‌های مستمر نگهداری و تعمیرات خطوط تضمین شود.

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با اشاره به طرح مدیریت توزیع، مصرف و کدینگ سوخت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اجرای فعالیت‌ها و ماموریت شرکت انتقال در حوزه این استان مستلزم همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

رفیعی یادآورشد: در این نشست که در راستای تزریق و انتقال گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی که موجب صرفه جویی سوخت مایع شده است، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار برای رفع تامین سوخت خودروهای منطقه همکاری‌های لازم انجام شود.

سید کیومرث کمالیار مدیر منطقه چابهار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی (منطقه جنوب سیستان و بلوچستان) نیز با قدردانی از منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برای انتقال پایدار گاز طبیعی به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با بهره‌مندی نیروگاه چابهار از این انرژی پاک، علاوه بر صرفه جویی در سرمایه‌های ملی، مساله مخاطرات زیست محیطی و چالش‌های انتقال سوخت مایع نیز در این حوزه به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

گاز انتقالی منطقه ۶ کشور از طریق خط لوله ۵۶ اینچ هفتم سراسری، ۴۲ اینچ ارسنجان رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری و همچنین پالایشگاه گاز سرخون و قشم، پالایشگاه گاز هنگام و تاسیسات گورزین صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16470

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات