امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹
صفحه نخست | اجتماعی | تراژدی پر تکرار تصادفات مرگبار در شرق هرمزگان

تراژدی پر تکرار تصادفات مرگبار در شرق هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۱

 تصادفات مرگ بار در جاده های شرق هرمزگان پایانی ندارد، روز گذشته برخورد خودرو سواری با کامیون حوالی رودخانه گز جان دو سرنشین را گرفت.

تراژدی پر تکرار تصادفات مرگبار در شرق هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم،  جاده ای شرق استان به تراژدی پرتکرار شهرت یافته، اما مسئولان از نبود اعتبار برای ایجاد و بهره بردای اتوبان در شرق هرمزگان می گویند،  از طرفی ناتوانی نمایندگان استان در مجلس برای ضرورت ایجاد اتوبان ساحلی در هرمزگان شاهد بهره برداری از اتوبان های داخلی هستیم، این به معنی بی اهتمامی به اقتصاد دریا محور است امری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نسبت به اجرای آن فرمان داده است.
مهمترین عامل رشد تجاری و اقتصادی توجه به زیر ساخت های حمل و نقل در بنادر است که در کمال حیرت هرمزگان چندان از این موهبت بهره ای نبرده است و همچنان مردم شرق هرمزگان در انتظار بهسازی و زیرساخت مناسب جهت رفت آمد هستند.
وقتی به جاده های ترانزیتی نوار ساحلی بی توجهی شود علاوه بر شدت یافتن حوداث مرگبار توسعه نیز در این مناطق به صورت متوازن اجرایی نمی شود به طوریکه در کشورهای توسعه یافته بهترین جاده ها سهم بنادر است و عامل مهم رونق تجارت و اقتصاد بر مبنای توسعه حمل و نقل در بنادر صورت می گیرد.

چنانچه ضعف نمایندگان هرمزگان در مجلس عملا این روند به شکل برعکس انجام می شود و توسعه راهها به جای بنادر از استان های داخلی کشور صورت می گیرد.
جاده های نا ایمن و کم عرض در این مناطق که می توان نگاه بیشتری برای اصلاح و تعریض و بهسازی آنها کرد، پس از سالها هنوز در وعده های مسئولان رها شده اند تا شاهد پر پر شدن جان مردمی باشند که در حوادث جاده ای اتفاق افتاده است. اگر مسوولان فکر اساسی نکنند و همینطور دست روی دست بگذارند این ارابه مرگ با نبود زیرساخت مناسب جان مردم را در دست می گیرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18508

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات