امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر تامین‌ اجتماعی هرمزگان

تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر تامین‌ اجتماعی هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۱

 آیین تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر تامین اجتماعی هرمزگان در قالب جشنواره کارستان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر تامین‌ اجتماعی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، مدیرکل تامین‌ اجتماعی هرمزگان در این جشنواره با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار کارگاه فعال در استان درحال فعالیت است، گفت: ارائه خدمت توسط سازمان تامین‌ اجتماعی در گرو پرداخت به‌موقع حق بیمه توسط کارگاه‌ها و کارفرمایان بوده که نیاز است کارگاه‌ها در پرداخت حق بیمه خود تاخیر نداشته باشند تا این سازمان نیز در ارائه خدمات به جامعه هدف دچار خلل و مشکلی نشود.

عباس اکبری، همچنین با توجه به اینکه یک سوم کارگاه‌هایی که در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند از معافیت بیمه‌ای برخوردار هستند، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۲ هزار کارگاه در استان مشمول معافیت بیمه‌ای هستند و حق بیمه کارفرمایی این کارگاه‌ها در تعهد دولت است.

وی با اشاره به اینکه مبنای پرداخت حق بیمه، حقوق کارکنان است، گفت: میانگین دستمزد استان بسیار پائین و مبلغ کمی بیشتر از حداقل دستمزد است و این امر باعث می‌شود حق بیمه پرداختی کارگاه‌ها نیز پائین باشد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مدال افتخار نظام است، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی بدون نیاز و اتکا به دولت، و به پشتوانه پرداخت حق بیمه، در حال ارائه خدمت به جمعیت بسیار زیادی از مردم کشور است و در استان هرمزگان هم بیش از نیمی از مردم استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی، تامین‌ اجتماعی را یک سازمان درآمد هزینه‌ای دانست و بیان کرد: درآمدهایی که در سازمان تامین اجتماعی کسب می‌شود در چهار بخش عمده شامل خدمات درمانی، تعهدات بلندمدت شامل پرداخت انواع مستمری‌ها، تعهدات کوتاه‌مدت شامل پرداخت انواع غرامت‌ها و هزینه ازدواج و پرداخت بیمه بیکاری افرادی که با وجود میل باطنی بیکار شده‌اند، هزینه می‌شود.

اهداف جشنواره کارستان و انتخاب کارآفرینان برتر

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین به اهداف برگزاری جشنواره کارستان اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار، تقویت و توسعه دوسویه و اثربخش با جامعه کارفرمایی با تاکید بر بهینه‌سازی مناسبات، تغییر نگرش مثبت جامعه کارفرمایی کشور نسبت به فعالیت‌ها و کارکردهای تامین‌ اجتماعی، افزایش رضایت‌مندی تشکل‌ها و گروه‌های کارفرمایی و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و همچنین الگوسازی از کارفرمایان فعال در عرصه تولید و کارآفرینی در سطح جامعه، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

اکبری در خصوص نحوه سطح‌بندی و انتخاب کارفرمایان برتر استان نیز بیان کرد: کارفرمایان برتر در چهار سطح شامل کارگاه‌های دارای یک تا پنج نفر بیمه شده، کارگاه‌های دارای ۶ تا ۴۹ نفر بیمه شده، کارگاه‌های دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر بیمه شده و کارگاه‌های دارای بیش از ۱۰۰ نفر بیمه شده سطح‌بندی شده‌اند.

وی بیان کرد: فرآیند انتخاب کارفرمایان برتر شامل تشکیل کمیته ارزیابی شعب، بررسی سوابق کارگاه‌ها و امتیازدهی براساس شاخص‌های مصوب، ارسال فرم امتیازات کارفرمایان واجد شرایط به اداره کل استان، تشکیل کمیته استانی و انتخاب کارفرمایان برتر در کمیته استانی است.

این مسئول، از جمله شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر را به نهادینه کردن تولید کالای ایرانی با هدفش تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید و ارتقای سطح خودکفایی کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه، استفاده بهینه از فناوری‌های دانش‌بنیان و علم پایه در تولید کالا و خدمات به‌منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی کارگاه، افزایش تعداد بیمه‌شدگان نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال بنگاه اقتصادی و پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده در قانون تامین‌اجتماعی و عدم وجود مطالبات قطعی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ارتقا و توجه به شاخص‌های فرهنگی در محیط کار، استفاده کارفرما از سامانه‌های غیرحضوری تامین‌ اجتماعی برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، دریافت ابلاغ الکترونیکی، نداشتن محکومیت کارفرما به‌دلیل خودداری از ارسال لیست حق بیمه که منجر به اجرای ماده ۱۴۸ در مراجع حل اختلاف شده باشد، برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار و رعایت مواد ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به‌کار در کارگاه و انجام معاینات دوره‌ای بیمه‌شدگان جهت حفظ مستمر سلامت نیروی شاغل کشور از دیگر شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20084

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات