امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹
صفحه نخست | اجتماعی | بیست وسومین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» در بندرعباس برگزار می‌شود

بیست وسومین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» در بندرعباس برگزار می‌شود

منتشر شده در ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
مانور

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛ به نقل از هرمز، مهرداد حسن زاده مدیر کل مدیریت بحران هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی، امکان اجرای برنامه یادشده و مانور سراسری به شکل یکپارچه میسر نیست، از این رو تغییراتی در نحوه برگزاری مانور سال جاری پیش‌بینی‌شده تا دانش آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای مانور ایجاد شد و مانور سال قبل با شرکت دانش آموزان و خانواده های آنان با استفاده از بستر “شاد” در منازل برگزار گردید.

مدیر کل مدیریت بحران استاندار هرمزگان  بیان داشت: در سال جاری نیز به دلیل تداوم شرایط پاندمی در برخی مناطق کشور، برنامه مانور با توجه به رنگ بندی شهرستانهای مختلف بصورت مجازی و یا حضوری برگزار می گردد. بر این اساس دو دستورالعمل زیر برای مناطق مختلف کشور تدوین شده است که برحسب رنگ بندی هر شهرستان می بایست مورد استفاده قرار گیرد.

حسن زاده افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار شد محتوای آموزشی اجرای برنامه های این مانور در سایت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بارگذاری و قابل دسترسی بوده و هماهنگی های لازم با فرمانداران و کمیته های اجرایی مانور شهرستانها با توجه به وضعیت رنگبندی شهرستانهابلحاظ کرونا بعمل آمده است.

وی اضافه کرد: ضمن اطلاع رسانی به مردم در روز مانور (دوشنبه هشتم آذر ماه) به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده ها در منازل به همراه فرزندانشان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استاندار هرمزگان توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش نیز در صورت امکان از طریق شبکه شاد نسبت به ارایه آموزش های لازم از جمله پناه گیری و خروج اضطراری صحیح با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی ومهندسی زلزله در زمان مشخصی روز دوشنبه هشتم آذرماه بصورت سراسری برای همه پایه های تحصیلی اقدام کند.

حسن زاده تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ کمیته راهبری مانور با تدوین و تصویب تفاهم نامه «ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله»  اجرای مرحله جدید مانور با رویکرد جامعه محور و تحت عنوان «مدرسه ایمن – جامعه تاب آور»   را مورد تاکید قرار داد و مقرر شد به تدریج در کنار دانش آموزان، ساکنین محله­ های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مانور امسال با شعار «آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» برگزار خواهد شد تا دانش آموزان علاوه بر کسب آموزش های لازم برای مواجهه با اثرات زلزله، بتوانند نحوه حفاظت از خود در برابر پاندمی (کرونا) را نیز در حین انجام تمرینات آمادگی در برابر زلزله آموزش ببینند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات