امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
صفحه نخست | اخبار قشم | بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فرهیخته جزیره‌نشین توسط دولتمردان؛ از شعار تا واقعیت!

بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فرهیخته جزیره‌نشین توسط دولتمردان؛ از شعار تا واقعیت!

منتشر شده در ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰
جوانان

به گزارش پایگاه خبری قشم، ابراهیم بلالی قشمی در یادداشتی آورده است: بدون شک قشر جوان فرهیخته امروزی یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین اقشار مؤثر جامعه است که خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را داراست که شاید در کمتر برهه تاریخی جوانان یک سرزمین به این حد نقش مهم و مؤثری در سیاست، اقتصاد و اجتماع داشته باشند. جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند. البته بدون شک سیاست جوان‌گرایی با چالش‌ها و آسیب‌های مختلفی نظیر: ضعف تجربه کاری- سیاسی و عملکرد سیاسی تُند مواجه است؛ اما نکته اساسی آن است که می‌توان با اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های دقیق و راهبردی جلوی این مشکلات و آسیب‌ها را گرفت و بهترین استفاده را از دانش، تخصص و پویایی جوانان فرهیخته به عمل آورد.

با توجه به آسیب‌هایی پیش رویِ بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فرهیخته، به نظر می‌رسد همه این مشکلات را با دو سیاست دقیق می‌توان به فرصت تبدیل کرد و تمام قوت بالقوه جوانان را به نحو احسن مورداستفاده قرار داد؛ اول: سیکل مراحل حضور جوانان در مناصب و مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و دوم: اشراف افراد متعهد، باتجربه و دلسوز است که جوانان تحت اشراف و راهنمایی‌های آنان علاوه بر تجربه افزایی و یادگیری، تلاش و قوت جوانی خود را درراه صحیح و با اصالتی مصروف دارند.

باید به این نکته اشاره نمود که جوانان هر کشور، سرمایه‌های اصلی آن کشور هستند، لذا فرصت استفاده از نیروی عظیم جوانان را هیچ‌گاه نباید کوچک شمرد.

متأسفانه قشم، بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با برندِ کلیدی‌ترین منطقه آزاد تجاری- صنعتی کشور با تمام ظرفیت‌هایی که دارد، بعد از تجربه سه دولت اصلاحات، اصولگرایان و میانه‌روها که با شعار جوان محوری انتخاب شدند ولی در عمل برعکس عمل نمودند، تعداد اندکی از مدیران خود را از جوانان فرهیخته جزیره‌نشین انتخاب کرده است و اکثر مدیران اجرایی بر اساس گزاره‌هایی همچون سیاست، سلایق، نمایندگان و طایفه سالاری سال‌ها بر عرصه‌های مدیریتی تکیه زده‌اند.

 خوشبختانه در دولت سیزدهم، شاهد در دستور کار قرار گرفتن توجه به جوانان هستیم که با روی کار آمدن تعدادی از آن‌ها بذر امید و نوید روزهای بهتر برای جوانان کاشته خواهد شد. بی‌شک، به‌کارگیری جوانان فرهیخته جزیره‌نشین در عرصه‌های مدیریتی، نشاط اجتماعی، قدرت ریسک‌پذیری و انگیزه مضاعفی را برای جامعه قشم به ارمغان می‌آورد و در حل بسیاری از مشکلات این جامعه با استفاده از توان و انگیزه بالای نیروی جوانان مؤثر خواهد بود.

 پایان سخن؛ در دولت مردمی عدالت و کرامت، امروز قشم منتظر مدیران کارآمد و جوان در عرصه مدیریت این شهرستان از نهادِ فرهیختگان همین جزیره است و امیدوار به نمایندگان انقلابی که ضمن توجه به خواسته‌های اساسی مردم خصوصاً جوانان به‌صورت ویژه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب توجه و در عمل خود را اثبات نمایند و با توجه به وظیفه خطیرشان و تعهداتی که در پیشگاه خداوند متعال و مردم شریف جزیره قشم مبنی بر عمل انقلابی و جهادی برای حل مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان، متعهد و متخصص در مناصب کلیدی داده‌اند، عمل کنند.

باید منتظر بود و صبر کرد؛ با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ( مدظله‌العالی ) پیرامون بهره‌گیری از نیروی انسانی مستعدِ جوان و توانمند با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی در مدیریت کلان، از ظرفیت نیروی انسانی جوان، نخبه وانقلابی جزیره‌نشینان در بدنه مدیریتی این شهرستان بهره‌گیری خواهد شد یا خیر!؟

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7246

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *