امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بنیاد مستضعفان یا بایگانی مدیران حاشیه دار!؟

بنیاد مستضعفان یا بایگانی مدیران حاشیه دار!؟

منتشر شده در ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
بنياد مستضعفان

به گزارش پایگاه خبری قشم، از آغاز دوره مدیریت فتاح بر این نهاد انقلابی نور امیدی در مبارزه با رانت خواری‌ها و فساد اقتصادی در این نهاد انقلابی روشن شد.

علی‌رغم همه اقدامات خوب انجام شده طی این سال‌ها، متاسفانه چند ماهی است انتصابات پر حاشیه، بار دیگر این نهاد انقلابی را با چالش مواجهه نموده است که بنده به دلیل عدم اشراف کامل بر حال مدیران مذکور از ورود به موضوع خودداری می‌نمایم.

اما اخیرا انتصابی شائبه دار در یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه این بنیاد نشان داد، هنوز تا قطع کردن دست غارتگران اموال بیت المال و پاکسازی این نهاد از لوث وجود رانت خوارانی که مدیریت‌های میراثی را بدون تحقیق از گذشته افراد در بین خود جابجا می‌نمایند، فرسنگ‌ها فاصله داریم.

شاید پایتخت نشینان به راحتی از کنار خبر انتصاب حمیدرضا مومنی مدیرعامل اسبق پرحاشیه منطقه آزاد قشم به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هتلهای پارسیان بگذرند؛ اما این نام برای قشم‌نشینان مساوی است با سال‌ها فروش اموال و املاک سازمان منطقه آزاد قشم آن هم به ثمن بخس به گروهی خاص، آنچنان که صبر مردم صبور قشم را لبریز نمود و برای تظلم خواهی دست به دامن نمایندگان مجلس قبل شدند و در نهایت احمد مرادی با طرح تحقیق و تفحص از سازمان تحت مدیریت مومنی، سال‌ها حریم امن حکومت وی و خانواده و دوستانش را در بزرگترین جزیره خلیج فارس برهم زد و حاصل آن نیز شد نطق‌های تند احمد مرادی علیه مومنی در مجلس و منتصب نمودن مومنی به خاندان حسن روحانی و برادر زندانی وی.

با پیگیری نماینده مردم هرمزگان در مجلس، طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم در مجلس شورای اسلامی کلید خورد تا عمق کوه یخ فساد در سازمان منطقه آزاد قشم نمایان‌تر گردد که به گفته احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان، رقم تخلفات کشف شده از دوره مدیریت مومنی به بیش از هزارمیلیارد تومان رسیده است.

هرچند بنده به واسطه عضویت در هیئت تحقیق و تفحص و رعایت اصل محرمانگی مندرجات گزارش، تا زمان ارائه آن به صحن مجلس از بیان جزئیات تخلفات دوره مدیریت اسبق بر منطقه آزاد قشم معذورم اما بعنوان یک جوان ایرانی از رئیس بنیاد مستضعفان کشور سوال دارم، که آیا به نظر شما که داعیه دار انقلاب هستید انتصاب افرادی که حتی هزینه ماساژ و بلیط تردد خانواده پروازیشان را طی مدت مدیریت بر منطقه آزاد قشم از جیب مردم هرمزگان پرداخت نموده‌اند و برای تردد بین قشم و بندرعباس با هزینه بیت‌المال شناور ۱۲۰ نفره را دربست می‌نمودند؛ صلاحیت غصب منصب در مجموعه بنیاد مستضعفان را دارند؟

کسی که به صدها هکتار از اراضی قشم چوب حراج زد تا زبان صاحب نفوذان را نسبت به سو مدیریتش ببندد با شیرین نمودن کام دولتمردان تدبیر و امید نه تنها تنزل درجه پیدا نکرد که در دولت بی‌تدبیر و سراسر نا امید حسن روحانی ارتقا درجه نیز یافت، در نهایت با کدام کارنامه در یک نهاد انقلابی منتصب به رهبری صاحب منصب می‌گردد؟

لااقل در انتخاب مدیران بنیاد مستضعفان دقت بفرمائید که آن بنیاد آشیانه مستکبرانی نگردد که حضور در میان مردم روستاهای محروم قشم را در شان خود نمی‌دانستند.

حتی به فرض آنکه به واسطه کم کاری کمیسیون اقتصادی مجلس و عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن مجلس شما از بسیاری موارد بی‌اطلاع بودید. آیا مجموعه تحت امر شما هیچ واحد نظارتی و حراستی نداشت که بپرسد چگونه پرونده قضایی خیانت در امانت ایشان در حدود ده سال است که در دادگستری شیراز خاک می خورد و مال باخته پرونده همچنان خاک سیاه بر سر دارد؟

جناب آقای فتاح، قاطبه مردم هرمزگان به پاکی جنابعالی یقین دارند اما از قول‌های پر شمار شما در انتخاب مدیرانتان در مجموعه‌های تحت مدیریت که هر از گاهی هزینه حاشیه‌های آن را نظام و انقلاب باید پرداخت کند به شدت نگرانند.

تا کی می‌خواهید بنیاد مستضعفان را جولانگاه مدیران بی‌تخصص و موردداری قرار دهید که ده ها برابر نیروهای جوان به مال دنیا حریصند و در لابی‌گری و دست‌اندازی به بیت‌المال شهره عام و خاصند؟

نکند ملاک انتخاب مجموعه شما برای مدیرعاملی هتل‌های زیرمجموعه هلدینگ پارسیان همین مهمان‌نوازی‌های خیلی خیلی خاص و اعیانی جناب آقای مدیرعامل از رئیس جمهور سابق و کاروان همراهش بوده است که نوروز هر سال مملکت داری را تعطیل و برای رفع خستگی از یکسال ویران نمودن کشور به قشم سفر می‌نمودند، بوده است؟

ما نیز به مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در سرویس‌دهی به تهران نشینان نمره بیست می‌دهیم اما مجوز دست اندازی به اموال بیت المال در بنیاد مستضعفان را خیر.

البته از جناب آقای حشمت‌الله قنبری که احتمالاً به واسطه سابقه کارشناس مذهبی برنامه های تلویزیونی و با رزومه پژوهشگر تاریخ اسلام از دستان مبارک شما حکم مدیرعاملی هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان را دریافت نمودند توقع می رفت قبل از امضای این حکم انتصاب پرحاشیه برای جناب آقای مومنی کمی هم تاریخ چند سال اخیر را در منطقه آزاد قشم مطالعه می فرمودند تا شباهت های مدیریت دولت تدبیر و امید بر منطقه آزاد قشم با حمله مغول ها به ایران را ملاحظه و تدبر می فرمودند و پس از آن اقدام به قلم فرسایی برای صدور احکام پر حاشیه می کردند.

متاسفانه بی تجربگی، بی تخصصی و عدم روحیه مردم داری در هیات مدیره هلدینگ های بنیاد منجر به انتخاب مدیرانی برای صنایعی همچون فولاد کاوه در هرمزگان می گردد که ان شالله بزودی مفصلاً در خصوص آن نیز مواردی را به اطلاع مردم شریف ایران و شخص جنابعالی خواهم رساند.

هرچند که یقین دارم انتشار این یادداشت تبعات و تهدیدات فراوانی از سوی ریزه خواران سفره مدیریت اسبق منطقه آزاد برای اینجانب خواهد داشت؛ اما در صورت عدم اقدام انقلابی از سوی حضرتعالی ان شالله در فرصت مقتضی مطالب تکمیلی را با جزئیات بیشتری به عرض مبارک شما و ملت شریف ایران خواهم رساند، امید که مورد توجه جنابعالی و بازرسی دفتر مقام معظم رهبری قرار گیرد.

یادداشت: یعقوب دبیری نژاد، مدیرمسئول روزنامه دریا

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13470

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات