امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹
صفحه نخست | اقتصادی | بندرعباس کم‌هزینه‌ترین مسیر برای فعالیت‌های تجاری با ژاپن است

بندرعباس کم‌هزینه‌ترین مسیر برای فعالیت‌های تجاری با ژاپن است

اخبار :
منتشر شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳

 نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تاشکند گفت: بندرعباس نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای فعالیت‌های تجاری برای سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تاشکند محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قشم، تاکاهاشی روز شنبه در بازدید از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) افزود: تمرکز اصلی این سازمان بر گسترش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جترو با ۵۵ کشور فعالیت تجاری دارد، از بندرعباس به عنوان یک ظرفیت مهم تجاری برای تعاملات اقتصادی با این سازمان دانست و اظهار کرد: بندر شهید رجایی از لحاظ بهره‌برداری در وضعیت خوبی قرار دارد.

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تاشکند (پایتخت ازبکستان) با اشاره به اینکه امروز توجه تجار شرکت‌های حمل و نقلی از روسیه به سمت ایران بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در ایران باز است، توجه ما به توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با بندر شهید رجایی بیشتر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در نشستی با تاکاهاشی به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: این بندر در حال حاضر دارای ۴۵ اسکله است که از این تعداد پنج اسکله آن نفتی است.

حسین عباس‌نژاد، ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی را ۱۴۰ میلیون تن و ظرفیت کانتینری آن را ۶.۵ ملییون TEU اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ترانزیت از آسیای میانه به بنادر جنوبی خلیج‌فارس به صورت غیرمنظم درحال انجام است.

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تاشکند که با هدف بررسی ظرفیت‌های شبکه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت بین‌المللی استان هرمزگان در مسیر کریدور شمال- جنوب به بندرعباس سفر کرده است، از بخش‌های مختلف کانتینری بندر شهید رجایی بازدید و با ظرفیت‌ها و تشریفات گمرکی و بندری در این منطقه ویژه اقتصادی آشنا شد.

جترو یا سازمان تجارت خارجی ژاپن سازمان غیرانتفاعی است که توسط دولت ژاپن برای گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری میان ژاپن و سایر کشورها تاسیس شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16548

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات