امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | برگزاری ویژه برنامه های گوناگون جشن میلاد یاس نبوی (ص) در قشم

برگزاری ویژه برنامه های گوناگون جشن میلاد یاس نبوی (ص) در قشم

منتشر شده در ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۲

 عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، قشم این روزها سرگرم آماده کردن ویژه برنامه های گوناگون جشن میلاد یاس نبوی (ص) به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر هستند.

برگزاری ویژه برنامه های گوناگون جشن میلاد یاس نبوی (ص) در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت الاسلام روح الله صفری  افزود: در سالروز میلاد خجسته بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) جشن میلاد یاس نبوی (س)، روز مادر و تبیین مقام زن با همکاری هیات امنا و مرکز افق امامزاده سید مظفر (ع) قشم از نوادگان حضرت علی علیه السلام برگزار می شود.

وی ادامه داد: قرائت دعا، سخنرانی، مولودی خوانی، قرائت حدیث کسا، پذیرایی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی و تهیه سبد کالا برای نیازمندان از ویژه برنامه های سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) در شهر قشم است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم هدف از برگزاری این جشن را بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، مقام و منزلت زن و روز مادر و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام صفری توضیح داد: در این مراسم که به طور ویژه و گسترده‌ سه شنبه شب (دوازدهم دی ماه) و روز چهارشنبه (سیزدهم دی ماه) در آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) شهر قشم برگزار می ‌شود از دختران و بانوان فعال فرهنگی در بقعه این امامزاده تجلیل به عمل می آید.

همچنین برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه (س) ویژه دختران و بانوان همراه با مسابقه غذایی، سخنرانی، دکلمه خوانی و اهدای جوایز به همت مجموعه فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر قشم امروز سه شنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۵ در پارک ایران زمین سرزمین آب و آفتاب برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه پیامکی میلاد حضرت زهرا (س) از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) قشم، موکب شهدای امنیت از دیگر ویژه برنامه ها به مناسبت جشن میلاد یاس نبوی (ص) در نگین خلیج فارس است.

همچنین قرار است از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح امروز همایش بصیریتی زنان انقلاب به مناسبت ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در سالن همایش شهرداری برگزار شود.

کاروان شادی حضرت زهرا (س) نیز با هدف شادی و احیای جشن میلاد حضرت زهرا (س) از ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز از سوی هیات حضرت علی اصغر (ع) از کوچه سنبل سه شهرک نریمان قشم با هدف نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در جامعه به حرکت در خواهد آمد.

حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)، رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان است.

فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که پیروان حضرت فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.

سخاوت، شجاعت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، خویشتنداری و نظایر آن بخشی از شخصیت ممتاز حضرت فاطمه (س) به شمار می رود.

این بانوی بزرگوار از چنان فضیلت ها و کمالاتی برخوردار بودند که رسول خدا (ص) در وصف ایشان فرمودند: «فاطمه سرور زنان جهانیان است».

ایشان همچنین همسری نمونه برای حضرت علی (ع) و مادری مهربان برای فرزندان خویش بودند و آنان را به گونه ای پرورش دادند که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزت، سربلندی، جهاد، مبارزه، ایثار، گذشت و نظایر آن را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگویی برجسته شدند.

حضرت زهرا (س) با زندگی کوتاه و با خطبه‌ های متقن «فرهنگ مقاومت» را برای نسل‌ های دیگر به وجود آورند و ماهیت تفکر و اندیشه جاهلی را به خوبی نمایان ساختند و نشان دادند که بیان حق و افشای ستم، مرد و زن نمی‌شناسد.

اهمیت مقام والای حضرت فاطمه (س) سبب شد تا سالروز تولد این بانوی بزرگ به منظور ارج نهادن به تلاش های بانوان این مرزوبوم که همواره در مسیر رشد و پرورش فرزندان و اعتلای اهداف جامعه کوشیده اند، به عنوان روز «زن و مادر» نامگذاری شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات