امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | برگزاری مانور دورمیزی بر اساس سناریوی فرضی در مرکز بهداشت استان هرمزگان

برگزاری مانور دورمیزی بر اساس سناریوی فرضی در مرکز بهداشت استان هرمزگان

منتشر شده در ۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰

به گزارش پایگاه خبری قشم، به همت مدیریت امور آزمایشگاههای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با همکاری مدیریت بیماریهای واگیر و سلامت محیط کار و مشارکت معاونت درمان به منظور کسب اطمینان از توانایی سیستم آزمایشگاهی و دیگر واحدهای مرتبط در حوزه بهداشت و درمان مانور و تمرین دورمیزی در جهت آمادگی پاسخگویی با کیفیت و بهنگام در زمان وقوع بحران و فوریتها و بلایا برگزارشد.

سلامت محیط کار و مشارکت معاونت درمان به منظور کسب اطمینان از توانایی سیستم آزمایشگاهی  و دیگر واحدهای مرتبط در حوزه بهداشت و درمان  مانور و تمرین دورمیزی در جهت آمادگی  پاسخگویی با کیفیت و بهنگام  در زمان وقوع  بحران و فوریتها و بلایا برگزارشد .

معاون  فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش تاب آوری و مدیریت خطر نظام سلامت در مقابل حوادث و بلایا از اهداف کلی مهم و راهبردی در نظام سلامت است گفت: انجام مانورهای دور میزی به عنوان یک راهبرد مهم در ارتقاء دانش و مهارت مدیران و کارکنان به منظور ارتقاء فرایندهای مدیریت بلایا و ارزیابی برنامه های تدوین شده نقش مهمی دارد .

دکتررضا صفری همچنین به تدوین  فرایند اجرایی تمرین با مشارکت همه ذی نفعان و اهمیت ارزیابی ریسک و ضرورت  اقدامات کنترلی و بررسی و تعیین عوامل محتمل در ایجاد حادثه پرداخت  و به نقش آموزش و اطلاع رسانی از مسیرهای مشخص و تعیین شده اشاره کرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی دیگر از اهداف برگزاری این مانور راکسب اطمینان از افزایش سطح توانمندی و مهارت کارکنان در بکارگیری کلیه امکانات و تدوین وظایف واحدهای مربوطه در زمان وقوع بحران و بررسی نقاط ضعف و قوت تیم های عملیاتی و پشتیبانی می باشد ،عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری این تمرین ها در کسب آمادگی هرچه بیشتر برای مواجهه با بحران ، فوریت و بلا و هم چنین کشف و مرتفع کردن نقاط ضعف ،تعیین کننده خواهدبود .

در ادامه گروههای حاضر در جلسه نیز اقدامات و اولویت های ورود به این مانور در جهت  ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی را مورد بررسی و ارزیابی قراردادندو در پایان مقرر گردید که نتایج حاصله بر اساس سناریوی فرضی  بصورت مکتوب و در قالب یک شناسنامه به سطح کشوری نیز ارسال گردد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات