امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
صفحه نخست | اخبار قشم | برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در ۲۵ مسجد قشم

برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در ۲۵ مسجد قشم

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۵

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: جشن میلاد حضرت امام علی(ع) همزمان با سیزدهم رجب و آغاز ایام البیض (اعتکاف) در ۲۵ مسجد بزرگ ترین جزیره خلیج فارس برگزار می شود.

برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در ۲۵ مسجد قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی افزود: برگزاری جشن در مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهر قشم در شب ۱۳ رجب و مساجد مولای متقیان در شهر سوزا و روستای باغ بالا این جزیره از برنامه های محوری سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت امام علی (ع) در سرزمین آب و آفتاب است.

وی ادامه داد: حضور پرشکوه قشموندان دوستدار مولای متقیان حضرت علی (ع)، اعم از شیعه و سنی یکی از زیباترین جلوه های برگزاری جشن های سالروز ولادت مظهر همه خوبی‌ها امام‌ علی(ع) در کنار آب های فیروزه ای نگین خلیج فارس است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم مولودی خوانی، تواشیح، دعا و سخنرانی در مدح و ثنای حضرت علی(ع) در کنار چراغانی و آذین بندی خیابانها و معابر، قرائت قرآن کریم و ختم صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و برگزاری رقابت های مختلف فرهنگی را از دیگر ویژه برنامه های سالروز ولادت باشکوه امیرالمومنین حضرت علی(ع) نخستین امام شیعیان جهان ذکر کرد.

پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۳ رجب سال ۱۴۴۵ سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) است که ایرانیان این روز را به عنوان روز مرد و پدر گرامی می دارند و همسران و پدران خود در این روز هدیه می دهند.

در ۱۳ رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.

کنیه حضرت علی(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمومنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.

حضرت علی(ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.

دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله(ص) بود.

در زمان خلافت حضرت علی(ع) جنگ های فراوانی از جمله صفین، جمل و نهروان رخ داد که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.

با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی‌سابقه‌ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارایه کرد.

آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج، از ناحیه سر مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20197

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات